با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، بهره برداری از مخزن بتنی، ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب شهرک صنعتی قوچان صورت گرفت.

افتتاح و بهره برداری از مخزن بتنی، ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب شهرک صنعتی قوچان به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محسن صالحی نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین افتتاح این پروژه و در جمع صنعتگران شهرستان قوچان ضمن تبریک ایام دهه کرامت، گفت: ایجاد و تکمیل زیرساخت‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی از اهداف اصلی سازمان در جهت ارائه خدمات بهتر به صاحبان صنایع و سرمایه گذاران صنعتی است و باید در تمامی شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور به این امر توجه ویژه شود و سبب رضایت مندی واحد‌های صنعتی و تولیدی گردد.
 
وی تصریح کرد: رفع نیاز‌های مالی واحد‌های تولیدی و صنعتی و توسعه صادرات غیرنفتی دو برنامه مهم دولت بوده و از تمام ابزار‌های لازم در جهت توانمندسازی صنعتگران در این زمینه‌ها استفاده می‌کنیم.
 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به هدفگذاری مناسبی که به کشور‌های مختلف شده، امسال هم حجم و هم تنوع محصولات صادراتی بیشتر خواهد شد.
 
صالحی نیا افزود: یکی از اهداف اصلی صادرات امسال توسعه بنگاه‌های خرد و کوچک بوده هم به لحاظ تولیدات صادراتی آن‌ها به کشور‌های دیگر از طریق کنسرسیوم‌های صادراتی و شرکت‌های مدیریت صادرات و هم اتصال آن‌ها به صنایع متوسط و بزرگ تا زمینه رشد آن‌ها بیشتر فراهم شود و تاکنون پیشرفت‌های خوبی حاصل شده است.
 
 وی با بیان اینکه ساخت ایران نمودن قطعات وارداتی صنایع از دیگر برنامه‌های مهم سازمان برای واحد‌ها است، تصریح کرد: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به عنوان یکی از سازمان‌های توسعه‌ای کشور بسترسازی کار را انجام داده و از طریق نظام مبادلات پیمانکاری فرعی که یکی از روش‌های عمده توسعه صنایع کوچک و متوسط SME بوده حمایت از ساخت قطعات در کشور به ویژه در صنایع قطعه سازی خودرو را شروع کرده تا ضمن تولید ساخت داخل قطعات وارداتی، توانایی صنایع کوچک و متوسط برای افزایش تولید و اشتغال زایی آنها، به روزآوری فرآیند‌های فنی و محصولات آنها، بهبود قابلیت بین المللی، جذب سرمایه گذاری و سفارش‌های خارجی و رشد صادرات محصولات تولیدی به ویژه در حوزه پیمانکاری صنعتی بیشتر شود.
 
 
این  پروژه عمرانی با حجم عملیات خط انتقال به طول ۶۰۰ متر با لوله پلی اتیلن و ۳۶۰۰ مترمکعب بتن ریزی با هزینه ۴۰۰۰ میلیون ریال در مدت ۹ ماه انجام شده است.
 
صالحی نیا در ادامه به خبرنگار ما گفت: این کار گروه در قالب رفع موانع و مشکلاتی که بخش‌های مختلف تولید دارند با رفع موانع و مشکلات امکان فعالیت واحد‌های راکد که با سطح پایین تری کار می‌کنند بتوانیم نقدینگی مناسبی را پیش بینی و شاهد راه اندازی و تولیدات بیشتری در این واحد‌ها باشیم.
 
وی با توجه به افزایش هزینه‌هایی که در ساختار تولید داشته است تصریح کرد:  از منابع صندوق توسعه ملی به صورت ریالی و منابع داخلی بانک که به تعداد ۱۱ بانک عامل وجود دارد با ثبت نام در سامانه بهین یاب در کار گروه رفع موانع و تولید در سطح استان می‌توانند انجام دهند و بعد از اینکه منابع بررسی شود، از طریق بانک‌های عامل برای تامین تسهیلات اقدام می‌شود.
 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از اهداف ما این است که بتوانیم روند این تسهیلات را به یک نحوی آسان کرده تا برخی از مسائل و مشکلاتی که زمینه تسهیلات را فراهم می‌کند انجام شود.
 
وی با اشاره به تعطیلی کارخانه کاشی طوس قوچان ادامه داد: امروز صنعت کاشی کشور به دلیل تولید مناسب امکان صادرات بسیار خوبی وجود دارد که کارخانه کاشی طوس یکی از صنایع خوب در استان است که امکان صادرات با ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است که از گذشته مشکلاتی داشته و باید بررسی شود و اگر در بحث تامین نقدینگی مشکل داشته باشد می‌توان این مشکل را رفع کنیم.
 
 
انتهای پیام//ح.خ
 

حضور معاون وزیر صمت به منظور افتتاح پروژه در قوچان

 
برچسب ها: صنعت ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.