معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کمک به سرمایه گذاران و تولیدکنندگان مناطق مرزی با محوریت صادرات به کشور‌های هدف همسایه از سیاست‌های اقتصادی مهم دولت است.

کمک به سرمایه گذاران و تولیدکنندگان مناطق مرزی اولویت استخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محسن صالحی نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از شهرک صنعتی درگز و نشست با نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی و صنعتگران این شهرستان، گفت: نگاه دولت در مناطق مرزی و نیز کمتر توسعه یافته به مسئله اشتغال و رفاه مردم این مناطق بوده و با سیاست‌هایی که اتخاذ کرده، ضمن ایجاد رشد اقتصادی از مهاجرت مردم این مناطق به خصوص جوانان جلوگیری شود که یکی از راهکار‌های اصلی حوزه صنعت است و برنامه ریزی امسال ما هم با توجه ویژه به این مناطق بسته و عملیاتی شده است.

وی ادامه داد: پیشبرد اهداف برنامه‌های اقتصادی مناطق مرزی و کمتر توسعه یافته را در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سراسر کشور با ایجاد شهرک و تجهیز زیرساخت‌ها و نیز برنامه‌های توسعه‌ای صنایع کوچک امکان پذیر می‌کنیم و با تلاش مضاعف در این زمینه کار خواهیم کرد تا با ایجاد فضای کسب و کار به اشتغال پایدار در این مناطق کمک کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: محوریت برنامه‌های سازمان تولید و اشتغال است و در هر نقطه از کشور و با توجه به ظرفیت‌های مناطق برنامه‌ها را اجرایی می‌کنیم تا موجب تقویت و پیشرفت بنیه اقتصادی شود.
 
صالحی نیا با اشاره به احداث نواحی صنعتی در مناطق روستایی، افزود: ایجاد نواحی صنعتی به خصوص در مناطق روستایی در قالب کارگاه و واحد‌های صنفی تولیدی در حال انجام بوده و با تکمیل زیرساخت‌ها مراحل واگذاری به سرمایه گذاران صورت می‌پذیرد.

وی ادامه داد: خوشبختانه وضعیت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی در تمام بخش‌ها مطلوب است و جزو استان‌های بوده که درصد تحقق برنامه‌ها از میانگین کشوری بالاتر است.

انتهای پیام//ف. ح

معاون وزیر صنعت به تولیدکنندگان مرزی باید کمک کرد

برچسب ها: صنعت ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.