اتمام عملیات بازسازی واحد‌های مسکونی زلزله زده روستایی

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اتمام عملیات بازسازی واحد‌های مسکونی زلزله زده روستایی شامل تعمیری و احداثی در استان کرمانشاه خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ،علیرضا تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حاشیه سفربه سرپل ذهاب گفت : عملیات تعمیر ۷۰ هزار واحد تعمیری در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه پایان یافته است و هم اکنون مالکان این واحد‌ها در آن‌ها مستقر شده اند.

وی همچنین از مجموع ۳۸ هزار واحد تخریبی در مناطق زلزله زده گفت : کار احداث بیش از ۲۵ هزار واحد مسکونی پایان یافته است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: واحد‌های احداثی باقیمانده در مناطق روستایی عموماً بعداز زلزله و درجریان فرصت سازی برای بهسازی واحد‌های فرسوده اضافه شده است و هم اکنون در حال ساخت وساز هستند.

تابش درادامه با اشاره به روند بازسازی در شهر، گفت: در سرپل ذهاب به دلیل اینکه مردم با یک برنامه ریزی دوراندیشانه برای آینده خود اقدام به بازسازی کرده و منازل یک واحدی خود را تبدیل به ۲یا سه واحدی کردند تا از فرصت به وجود آمده بهره‌مند شده و از تسهیلات پرداختی توسط بنیاد مسکن استفاده کنند از این رو کاربازسازی هنوز به اتمام نرسیده و تورم و گرانی بوجود آمده باعث بوجود آمدن مشکلاتی برای مردم شد که روند بازسازی را کند کرد.

تابش تاکید کرد: مردم باید همت کنند که حداقل یک واحد خود را دراین شرایط سخت اقتصادی تکمیل کرده و درآن ساکن شوند و درآینده طبقات دیگر را تکمیل کنند.

وی افزود: تا امروز بیش از پنج هزار واحد احداثی در شهر‌های زلزله زده تکمیل شده و مابقی نیز با سرعت مناسبی در حال انجام است که امید است باهمت خودمردم ساخته شود.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ادامه گفت: ساخت حرم احمدابن اسحاق سرپل ذهاب از سرعت مناسبی برخوردار بوده و امروز با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی درحال انجام است.

تابش افزود: در ابتدای شروع بازسازی هیچ‌گونه اعتباری برای ساخت این حرم وجود نداشت و ساخت آن با این خصوصیات دور از انتظار بود، ولی با لطف خداوند و با استفاده از منابع داخلی بنیاد مسکن کار ساخت آن شروع شد و برخی از دستگاه‌ها نیز برای کمک ساخت حرم اعلام آمادگی کردند.

وی اظهار داشت: کارساخت حرم در زمینی به مساحت ۲ هزار و۵۰۰ متر مربع از مهرماه سال گذشته آغاز شد و روند اجرایی آن با روند مناسبی در حال انجام است.

وی گفت: زمین محل ساخت پروژه به دلیل سست بودن ویژگی خاصی داشت که با استفاده از روش پرهزینه شمع کوبی برای اجرای این طرح با ۹۰۰ شمع آماده گردید.

تابش تصریح کرد: حرم احمدابن اسحاق محلی برای مراجعات مردمی و توسلات محبان اهل بیت در سرپل ذهاب بوده وجایگاه خاصی نزد مردم این دیار دارد و ما تلاش کردیم که این مکان با یک معماری خاص ایرانی اسلامی وبهتر از گذشته ساخته شده و دراختیار مردم قرارگیرد.

وی در ادامه از روند بازسازی پروژه مسکن مهر شهید شیرودی بازدید کرد.

 

 

انتهای پیام/د

بازسازی حرم احمد ابن اسحاق ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

برچسب ها: مسکن ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.