رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری از ارائه طرح پیشنهاد راه اندازی ۴۲ خانه بهداشت عشايري در اين استان خبر داد.

ارائه طرح راه اندازی ۴۲ خانه بهداشت عشایری در چهارمحال و بختیاريبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری از ارائه طرح پیشنهاد راه اندازی ۴۲ خانه بهداشت عشایری در گردهمایی ساماندهی ارائه خدمات بهداشتی درمانی به عشایر منطقه جنوب غرب کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد خبر داد.

وی افزود: چهارمحال و بختیاری دومین استان عشایر پذیر کشور می‌باشد که بیش از پنج ماه از سال را میزبان جمع کثیری از عشایر است.

جزایری، جمعیت عشایری چهارمحال و بختیاری را بالغ بر ۴۲ هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد: شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، کیار و بروجن بیشترین جمعیت عشایری را دارا هستند.

به گفته وی، به ازای هر ۵۰۰ تا یک هزار جمعیت عشایری یک خانه بهداشت عشایری پیش بینی شده است که ارائه خدمات بهداشتی و در قالب سطح یک را در سیاه چادر یا در کانکس سیار توسط بهورزانی از خود جمعیت عشایری ارائه می‌نماید.

گفتنی است: این گردهمایی با حضور محمد شریعتی قائم مقام معاون بهداشت و رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، احمدی میر قائد مدیرکل دفتر ساماندهی و هماهنگی سازمان امور عشایر کشور رئیس مرکز مدیریت شبکه و ارتقاء سلامت وزارت متبوع، نمایندگان امور عشایر استان‌ها و مدیران گسترش دانشگاه علوم پزشکی ایلام، اصفهان، شیراز، بوشهر، جندی شاپور اهواز، دزفول، کاشان، چهارمحال وبختیاری، لرستان، یاسوج و دانشکده علوم پزشکی بهبهان و شوشتر در روز‌های ۱۸ و ۱۹ تیرماه ۹۸ در شهر چلگرد شهرستان کوهرنگ برگزار گردید.
 
انتهای پیام/خ

گردهمایی ساماندهی ارائه خدمات بهداشتی درمانی به عشایر

برچسب ها: علوم پزشکی ، عشایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار