قائم مقام معاون بهداشتی و رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از توسعه خدمات رسانی به عشایر کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد ، محمد شریعتی قائم مقام معاون بهداشتی و رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به چهارمحال و بختیاری و در آیین گردهمایی دو روزه ساماندهی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به عشایر مناطق جنوب غرب کشور به میزبانی شهرستان کوهرنگ گفت: توسعه خدمات رسانی به عشایر کشور یکی از اولویت‌های مهم وزارت بهداشت است که در این راستا تلاش می‌شود بر اساس یک نیازسنجی دقیق و مبتنی بر برنامه‌ریزی، به ازای هر هزار نفر جمعیت عشایری کشور یک خانه بهداشت راه اندازی شود.

وی افزود: لازمه خدمات‌رسانی بهتر به عشایر کشور ارزیابی دقیق طرح و برنامه‌ریزی منطقه به منطقه است و امید می‌رود در این گردهمایی بتوان تصمیمات موثری در این خصوص گرفته شود.

شریعتی با اشاره به نقش مهم عشایر در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تصریح کرد: بی شک ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به این قشر از جامعه نقش مهمی در ارتقای کیفیت زندگی آن‌ها و مقابله با بیماری‌های مشترک دام و انسان دارد.

قائم مقام معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: امسال راه‌اندازی خانه‌های بهداشت عشایری به صورت آزمایشی در استان فارس اجرا شد و پس از آن با شناخت بیشتری که حاصل می‌شود در سایر نقاط عشایری کشور نیز راه‌اندازی می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی نیز در این گردهمایی از عشایر به عنوان انسان‌های غیور این مرز و بوم یاد کرد و گفت: عشایر در طول تاریخ بار‌ها ثابت کرده‌اند که در دفاع از آب و خاک این سرزمین ثابت قدم هستند.

علی کاظمی افزود: عشایر نه تنها در مرزداری و دفاع از کشور بلکه در عرصه اقتصاد و تولید نیز نقش تعیین کننده برعهده دارند و تولید بخش قابل توجهی از مواد پروتئینی و لبنیات کشور برعهده این جمعیت است.

وی تصریح کرد: استعداد‌های درخشانی در بین جوانان و نوجوانان عشایری وجود دارد که با ایجاد امکانات لازم برای آن‌ها می‌توان شاهد شکوفایی این استعداد‌ها باشیم.

نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر خدمات رسانی بیش از پیش به عشایر، خاطرنشان کرد: سلامت یکی از مولفه‌های اصلی توسعه پایدار است و همه افراد جامعه باید به صورت عادلانه از این خدمات برخودار باشند.

انتهای پیام/خ

به ازای هر یک هزار عشایر یک خانه‌ بهداشت راه اندازی می‌شود

برچسب ها: وزارت بهداشت ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار