قائم مقام موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه از جذب ۳۶ درصد از دانش آموختگان این دانشگاه در سال گذشته خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ،مسلم حدیدی قائم مقام موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه از جذب ۳۶ درصد از دانش آموختگان این دانشگاه در سال گذشته خبر داد و گفت : آموزش در این موسسه با محور کارآفرینی ارائه می‌شود تا دانشجویان پس از اتمام تحصیل بتوانند جذب بازار کار شوند.

وی گفت : در دوران تحصیل دانشجویان در همایش‌ها و دوره‌های آموزشی کارآفرینی که توسط این مؤسسه برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند و با مفاهیم آن آشنا می‌شوند.

وی با بیان اینکه در زمان اتمام تحصیل برگه‌هایی برای سنجش وضعیت تحصیلی در اختیار دانشجویان قرار داده می‌شود، گفت: سال گذشته ۳۶ درصد از دانشجویان در این برگه‌ها اعلام کردند که اکنون صاحب شغل هستند که این آمار نسبت به سال قبل از آن رشد نشان می‌دهد.

وی گفت: این آمار غیر از تعداد دانشجویان شاغل این مؤسسه آموزشی است که اگر آن‌ها را به آمار اضافه کنیم ۳۶ درصد به بیش از ۶۰ درصد افزایش می‌یابد.

قائم مقام مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه در ادامه تعداد دانشجویان این مؤسسه را اکنون ۲ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: این دانشجویان در ۴۵ کد رشته شامل هشت رشته کارشناسی ارشد، هفت رشته کاردانی و ۳۰ رشته کارشناسی مشغول به تحصیل هستند که نسبت به سال گذشته تعداد دانشجویان ۱۰ درصد افزایش یافته است.

به گفته وی، تاکنون هفت هزار و ۷۰۰ نفر از این مؤسسه آموزشی دانش آموخته شده‌اند.

حدیدی همچنین تعداد اساتید این مؤسسه را نیز ۲۴۷ نفر اعلام کرد و افزود: ارتقای سطح توانمندی‌های اساتید در قالب برگزاری دوره‌های بازآموزی و آموزش روش‌های نوین تدریس در دستور کار قرار گرفته و سال گذشته سه جلسه برگزار شده است.

وی برنامه امسال را تدوین پکیج‌های آموزشی برای ارتقای سطح توانمندی اساتید اعلام کرد و افزود: با این اقدامات در راستای ارتقای سطح کیفی آموزش در مؤسسه تلاش می‌کنیم.

وی ایجاد مقطع دکترا در این مؤسسه در ۲ رشته تحصیلی را نیز در دستور کار قرار داد و گفت: پیگیری‌های لازم انجام شده و امیدواریم در سال ۱۴۰۰ با راه اندازی این مقطع موافقت شود.

وی به انجام رایزنی‌های لازم برای جذب دانشجوی خارجی در این مؤسسه نیز اشاره کرد و گفت: با چند دانشگاه خارجی در این ارتباط رایزنی کرده‌ایم.

 

 

انتهای پیام/د

آموزش در این موسسه با محور کارآفرینی ارائه می‌شود

 

برچسب ها: فرهنگیان ، مطبوعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.