رئیس شبکه بهداشت و درمان پاوه از مشارکت ۹۹.۵ درصدی جامعه هدف شهرستان در طرح کنترل فشارخون بالا خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ،جهانبخش ولدبیگی رئیس شبکه بهداشت و درمان پاوه گفت : با توجه به اینکه این مرکز به سامانه سیب متصل نیست از مجموع جامعه هدف شهرستان در طرح کنترل فشار خون بالا که ۳۴ هزار نفر هستند معادل ۹۹.۵ درصد در این طرح مشارکت داشته اند و فشارخون آن‌ها کنترل شده است.

وی  گفت : این فعالیت ارزشمند مرهون زحمات پرسنل شبکه بهداشت و همراهی رسانه‌های شهرستان در طول مدت اجرای طرح بود که معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در این خصوص تشکر خود را برای انجام موفقیت‌آمیز طرح اعلام کرده است.

وی گفت: پاوه با وجود متصل نبودن به سامانه سیب توانست در مدت کوتاهی نسبت به دیگر شهرستان‌ها، اجرای طرح را با موفقیت به اتمام برساند.

ولدبیگی با بیان اینکه آنالیز آماری این طرح نیز توسط وزارت بهداشت اعلام خواهد شد، گفت: فشار خون بالا سبب یک‌سری مشکلات برای فرد بیمار می‌شود که اگر در زمان مناسب نسبت به شناسایی و درمان آن برای جلوگیری اقدام نشود سبب بروز بیماری‌های جبران‌ناپذیری خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بهره‌برداری بیمارستان جدید پاوه در هفته جاری، تصریح کرد: برای افتتاح بیمارستان با هماهنگی‌های استاندار، به احتمال زیاد شخص وزیر در پاوه حضور خواهد یافت، و در غیر این صورت یکی از معاونان وی برای افتتاح بیمارستان به شهرستان خواهد آمد.

وی به درنظر گرفتن سی. تی. اسکن برای بیمارستان جدید پاوه اشاره کرد و افزود: وجود سی. تی. اسکن برای این بیمارستان از موضوعات مهمی است که قول مساعد در این زمینه داده شده است، اما تامین اعتبار آن هنوز از طرف هیأت امنا وزارت تایید نشده است که با حضور وزیر، این مهم امکان‌پذیر خواهد بود.

ولدبیگی گفت: با داشتن سی. تی. اسکن قطعا متخصصان مغز و اعصاب، ارتوپد، ارولوژی، نورولوژی، کلیه، گوش و حلق و بینی و چشم برای بیمارستان جدید در نظر گرفته می‌شود که این مهم امیدواریم با دستور وزیر محقق شود.

وی در پایان با بیان اینکه ان شاالله بتوانیم با افتتاح بیمارستان خدمات ارزنده‌ای را به مردم داشته باشیم افزود: در کنار آن هم نیاز به کمک رسانه برای پوشش اخبار شبکه را داریم، و از نقد‌های منطقی هم استقبال خواهیم کرد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان پاوه نیز در سخنانی به تشریح چگونگی اجرای طرح در شهرستان پرداخت و گفت: این طرح در شهرستان پاوه به‌دلیل متصل نبودن شبکه به سامانه سیب نسبت به دیگر شهرستان‌های استان با تاخیر شروع شد و خوشبختانه در مدت کوتاهی توانست جامعه هدف خود را به طور موفقیت‌آمیز پوشش دهد.

حشمت کریمی با بیان اینکه آغاز این طرح در شهرستان پاوه عملا از ۱۹ خردادماه شروع شد، افزود: برخلاف دیگر شهرستان‌ها ما بدلیل متصل نبودن به سامانه سیب و مشکلاتی دیگر در مرحله دوم اجرای طرح عملیات کنترل فشار خون بالا را انجام دادیم که خوشبختانه با موفقیت در ۱۵ تیرماه این طرح به پایان رسید.

وی گفت: برای اجرای این طرح ایستگاه‌های مختلفی را علاوه بر آنکه در روستا‌ها برپا کردیم، در مکان‌های عمومی همچون تفرجگاه دالانی، مکان‌های عمومی همچون مساجد و یا حتی بلوار شهر پاوه برپا کردیم.

کریمی ادامه داد: در کنار اطلاع‌رسانی‌هایی که با زحمات اصحاب رسانه در شهرستان انجام شد، ما جلسات مختلف درون‌بخشی سازمان، برون‌بخشی، آموزشی پرسنل ستادی، آموزشی پرسنل رده میانی و مراقبان سلامت، آموزش بهورزان و تیم‌های سیار، آموزش به سفیران سلامت خانوار، آموزش به سفیران سلامت دانشجو، آموزش به رابطان محلات، آموزش به دانش‌آموزان و معلمان، آموزش به کارکنان اداره‌ها، آموزش به مادران باردار و آموزش به بیماران کلیوی و همچنین توزیع ۴ هزار بروشور و ۴۵ بنر اطلاع‌رسانی را انجام داده‌ایم.

وی با تشریح طبقه‌بندی فشار خون و با بیان اینکه در کل کشور نزدیک به ۲۹ میلیون نفر فشار خون آن‌ها از کل جامعه هدف با ۴۳ میلیون نفر، اندازه‌گیری شده است، اضافه کرد: در استان کرمانشاه نیز با اندازه‌گیری بیش از ۹۷۹ هزار نفر، ۹۹ درصد از جامعه هدف اندازه‌گیری شده است.

حشمت کریمی بیان اینکه فشار خون ۱۱ هزار و ۷۰۱ نفر از جامعه هدف ۳۴ هزار نفری پاوه اندازه‌گیری شده است افزود: بیش از ۹۹.۵ درصد از جامعه هدف ما در طرح کنترل فشار خون بالا مشارکت داشته است.

وی با ارائه آمار و نمودار‌هایی به صورت کامل به نتایج طرح کنترل فشار خون بالا پرداخت و گفت: براساس آمار ۸۰ درصد نرمال، ۷ درصد مشکوک، ۱۲ درصد شناخته شده، ۷ درصد ارجاع غیرفوری به تعداد ۸۱۶ نفر، به این منظور که فشار آن‌ها در بین ۱۶ الی ۱۸ بوده است و نهایتا یک‌درصد از آن‌ها به تعداد ۶۱ نفر بلافاصله نیاز فوری به بستری داشته اند در این طرح شناسایی شده‌اند .

 

 

انتهای پیام/د

مجموع جامعه هدف شهرستان در طرح کنترل فشار خون بالا که ۳۴ هزار نفر هستند

 

برچسب ها: اخبارسلامت ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.