فرماندار شیراز گفت: شیراز در بسیاری از شاخص‌های توسعه، نسبت به میانگین استان عقب مانده این در حالی که میانگین استان نیز در بعضی شاخص‌ها از میانگین کشوری عقب است.

عقب ماندگی شیراز در شاخص‌های توسعه نسبت به میانگین استانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدرضا امیری در مراسم افتتاح سالن ورزشی و زمین چمن دو آموزشگاه در ناحیه ۳ آموزش و پرورش، گفت: شیراز در بسیاری از شاخص‌های توسعه، نسبت به میانگین استان عقب مانده این در حالی که میانگین استان نیز در بعضی شاخص‌ها از میانگین کشوری عقب است.

وی افزود: آسیب هاى ناشى از مهاجرت و مشکلات حاشیه نشینى که مى تواند یکى از علل پایین بودن میانگین سرانه فضای آموزشی خصوصا در نواحى ٣ و ۴ آموزش و پرورش شهرستان شیراز باشد.

 فرماندار شیراز اظهار داشت: لازم است در یک برنامه مدون عملیاتی با حمایت دستگاه‌های مختلف از جمله نمایندگان و ادارات کل استان شاخص‌های توسعه شیراز را به میانگین استانی و در ادامه به میانگین کشوری نزدیک کنند و این نیازمند نگاه ویژه مدیران استانی از جمله آموزش و پرورش نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است تا با پیگیری اعتبارات از طریق اعتبارات ملی در وزارتخانه و ادارات کل این فاصله را به حداقل برساند.

امیری با بیان اینکه اغلب بوجه هاى دستگاه‌ها از اعتبارات ملى است، افزود: بخش اندکی از بودجه و اعتبارات به استان و شهرستان مى رسد و مابقى در سطح وزارتخانه توزیع و هزینه مى شود.

رییس شوراى آموزش و پرورش شهرستان شیراز در ادامه سخنان خود به بیان اهمیت سلامتى و شادابى ناشى از ورزش و نقش آن در بهبود سطح کیفى آموزش دانش آموزان پرداخت و تصریح کرد: بخشى از اعتبارات ملى تصمیم گیرى آن در سطح ادارات کل از جمله اداره کل آموزش و پرورش استان است و بخشى هم براى برآورد و تخصیص به دستگاه‌ها وارد شوراى برنامه ریزى شهرستان شیراز مى شود که رقم بسیار ناچیز و پاسخگوى حل مشکلات و ارتقاء وضع موجود در راستاى تسریع حرکت در مسیر توسعه یافتگى شهرستان نیست.

وی ادامه داد: بخشی از اعتبارات ٢٧ صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده در اختیار ادارات کل ورزش و جوانان به همراه آموزش و پرورش قرار دارد که با نظر سازمان برنامه و بودجه و استاندارى توزیع مى شود که انتظار دارم با توجه مطالب گفته شده و موانع موجود در توسعه یافتگى شهرستان شیراز، سهم مناسب و ویژه اى به این کلان شهر با توجه به رشد حاشیه نشینى ناشى از مهاجرت‌ها به مرکز استان تخصیص یابد.

امیری تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع مطالب بیشتر در حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان به همراه روساى نواحى چهارگانه آموزش و پرورش شیراز مطرح و در صورت توافق این آمادگى وجود دارد که شما پروژه هاى نیمه تمام را از این محل تامین و تامین اعتبار پروژه هاى جدید آموزشى جدید را از محل اعتبارات شوراى برنامه ریزى شهرستان دیده شود.
انتهای پیام/م

افتتاح دو طرح ورزشی در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.