عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: طبق اطلاعات واصله، کشور چین سرمایه گذاری بالغ بر ۵۶ میلیارد دلار برای توسعه بندر گوآتر پاکستان انجام داده و به نظر می‌رسد که در مدت زمان کوتاه به اهدافشان خواهند رسید.

بندر گوآتر پاکستان تهدیدی اقتصادی برای بندر چابهار/ سرمایه‌گذاری ۵۶ میلیارد دلاری چین برای توسعه بندر گوآتربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  علیم یارمحمدی نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی   با اشاره به رقابت ایران و پاکستان در توسعه بنادر، گفت: در دو سال اخیر با سرمایه گذاری برخی کشور‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بندر چابهار در مسیر توسعه و شکوفایی قرار گرفته و بر اساس آمار‌ها این بندر سالانه حدود ۸/۵ میلیون تن کالا بارگیری و تخلیه می‌کند.

سرمایه گذاری ۸۵ میلیون دلاری کشور هند در بندر چابهار

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق گزارش‌های ارائه شده، کشور هند برای توسعه زیرساخت‌های بندر چابهار، اقدام به سرمایه گذاری ۸۵ میلیون دلاری در این منطقه کرده و خوشبختانه این روند در حال اجرا و عملیاتی شدن است.

روند توسعه بندر چابهار بسیار کند و آهسته است

نکته حائز اهمیت در بحث توسعه بندر چابهار، روند کند اجرای پروژه‌های توسعه‌ای در این منطقه است، اما در مقابل کشور‌های همسایه به سرعت به دنبال اجرای برنامه هایشان جهت توسعه بنادر خود هستند.

وی گفت: نکته حائز اهمیت در بحث توسعه بندر چابهار، روند کند اجرای پروژه‌های توسعه‌ای در این منطقه است، اما در مقابل کشور‌های همسایه به سرعت به دنبال اجرای برنامه هایشان جهت توسعه بنادر خود هستند.

تمرکز کشور پاکستان برای توسعه بندر گوآتر

یارمحمدی تصریح کرد: در شرایط کنونی کشور پاکستان تمام تمرکز خود را بر روی توسعه بندر گوآتر قرار داده و در این میان برخی کشور‌ها مانند کشور چین سرمایه گذاری کلانی را در این عرصه صورت داده اند.

سرمایه گذاری ۵۶ میلیارد دلاری چین برای توسعه بندر گوآتر

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: طبق اطلاعات واصله، کشور چین سرمایه گذاری بالغ بر ۵۶ میلیارد دلار برای توسعه بندر گوآتر پاکستان انجام داده و به نظر می‌رسد که در مدت زمان کوتاه به اهدافشان خواهند رسید.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس افزود: اگر دولت در جهت توسعه بندر چابهار اقدام نکند، قطعا ما در آینده‌ای نزدیک نسبت به توسعه بنادر کشور‌های همسایه و افزایش سهم این مناطق در تبادلات تجاری غافل گیر خواهیم شد. 

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار