با حضور وزیر نیرو پروژه برق رسانی پست ۲۳۰ کیلوولت GIS دانشگاه شیراز رسما مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  رضا اردکانیان وزیر نیرو به منظور بهره برداری از طرح‌های صنعت آب و برق به استان فارس سفرکرد.

در سفر وزیر نیرو، پروژه برق رسانی پست ۲۳۰ کیلوولت GIS دانشگاه شیراز با صرف هزینه ۳۸ میلیارد تومان مورد بهره برداری و افتتاح قرار گرفت.

پست ۲۳۰ کیلوولت GIS دانشگاه شیراز با نصب دو دستگاه ترانسفورماتور هرکدام به ظرفیت ۱۶۰ مگاولت آمپر، دو خط ورودی ۲۳۰ کیلوولت و ۸ فیدر خط خروجی ۶۶ کیلوولت بمنظور تکمیل رینگ ۲۳۰ کیلوولت و تقویت رینگ ۶۶ کیلوولت شیراز درراستای افزایش قابلیت اطمینان شبکه و تامین برق مطمئن شهر شیراز رسما توسط وزیر نیرو افتتاح شد.

شایان ذکر است که در سفروزیر نیرو چند طرح و عملیات اجرایی آب رسانی نیز مورد بازدید و افتتاح قرار گرفت.

رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه بهره برداری از پست ۲۳۰ کیلوولت دانشگاه شیراز و آغاز عملیات اجرایی پست ۲۳۰ کیلوولت سفیر در شیراز گفت: با شرایط بارندگی امسال نیمی از کمبود ها‌ی برق و انرژی در کشور جبران شده و مخازن سد‌های چند منظوره که تولید انرژی می‌کنند به اندازه کافی آب دارند.

وزیر نیرو با بیان اینکه در صورت عدم برنامه ریزی و عدم ذخیره سازی آب کافی امسال حدود ۸۰۰۰ مگاوات کمبود تولید انرژی داشتیم افزود: ما برای تولید و مدیریت مصرف ۴ هزار مگاوات انرژی دیگر باید برنامه‌ریزی کنیم که این برنامه ریزی‌ها انجام شده است.

اردکانیان تغییر ساعت کارکرد ادارات را از برنامه ریزی‌های موفق برای کاهش مصرف برق دانست و در مورد چگونگی مدیریت مصرف گفت: اجرای تغییر ساعت ادارات جزیی از همین برنامه بوده که توانستیم سه هزار مگاوات مدیریت مصرف داشته باشیم و این کار را از خود مجموعه دولت آغاز کردیم.

وزیر نیرو با بیان اینکه در سال گذشته تغییر ساعت‌ها طبق مصوبه دولت اجرا و نتیجه و عملکرد خوبی هم در پی داشت، گفت: با توجه به اینکه امسال، افزایش دما نسبت به سال گذشته زودتر شروع شد و هم نسبتاً فراگیرتر است امیدواریم که این برنامه نتیجه خوبی داشته باشد.

انتهای پیام/م

سفر وزیر نیرو به شیراز

برچسب ها: وزارت نیرو ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار