رئیس پلیس راه همدان گفت: مهمترین علت بروز سوانح رانندگی تخطی از قوانین راهنمایی و رانندگی است.

تخطی از قوانین راهنمایی و رانندگی عامل بروز تصادفاتبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،سرهنگ رضا عزیزی،  رئیس پلیس راه همدان با اشاره به اینکه بی توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی یکی از عوامل اصلی در بروز تصادفات محسوب می‌شود، افزود: همراه داشتن گواهینامه و مدارک خودرو به تنهایی برای رانندگی کافی نیست بلکه باید فرهنگ رانندگی و احترام به قوانین را داشته باشیم.

وی بیان کرد: برخی از رانندگان تنها در صورت دیدن ماموران پلیس برای فرار از جریمه به فکر توجه به قوانین و مقررات از جمله بستن کمربند ایمنی یا تردد با سرعت مجاز می‌افتند.

عزیزی ادامه داد: با توسعه و ایمن سازی راه‌ها نمی‌توان سوانح را کاهش داد چرا که هم اینک به علت احساس امنیت بالا برخی از رانندگان اقدام به سرگرم کردن خود به خوردن و آشامیدن، تنظیم سیستم صوتی، تعریف و شوخی با دیگر سرنشینان می‌کنند.

وی ابراز داشت: جاده‌های پهن و خلوت رغبت رانندگان به فشردن پدال گاز را افزایش می‌دهد در حالیکه در قانون محدودیت سرعت پیش بینی شده است و نباید بلافاصله با رسیدن به جاده‌های خلوت اقدام به تردد با سرعت غیرمجاز کرد.

وی با انتقاد از نحوه رانندگی افراد بومی استان گفت: افراد بومی همدان با این باور که به جاده شناخت و آشنایی کاملی دارند با دقت کمتری رانندگی می‌کنند بنابراین بیش از مسافران دچار سانحه می‌شوند.

رئیس پلیس راه همدان با ارائه آمار بیان کرد: هشت فقره سانحه فوتی دسته جمعی یعنی فوت سه تن به بالا سه ماهه امسال در همدان رخ داده است که در هشت مورد آن‌ها افرادی بومی و در یک مورد راننده غیربومی اهل کرمانشاه مقصر شناخته شده است.

سرهنگ عزیزی یاد آورشد: رانندگان با احترام گذاشتن به قوانین راهنمایی و رانندگی به جای عزادار کردن خانواده ها، سفری ایمن و خاطرات ماندگاری را از مسافرت ثبت کنند.
انتهای پیام/ج

تخطی از قوانین راهنمایی و رانندگی عامل بروز تصادفات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.