هیات دیپلماتیک متشکل از ۲۸ نفر از سفرا و دیپلمات‌های خارجی مقیم تهران و مسئولان سازمان‌های بین المللی مرتبط با امور پناهندگان در ایران عصر امروز وارد مشهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، غلامعباس ارباب خالص رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور گفت: اعضای این هیأت دیپلماتیک که شامل جمعی از سفرا، معاونان سفیران و اعضای کادر دیپلماتیک سفارتخانه‌های کشور‌های مختلف و مسئولان سازمان‌های بین المللی مرتبط با امور پناهندگان می‌باشند مدت سه روز در مشهد و شهرستان‌های تایباد و تربت جام حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: آشنایی با روند اجرای پروژه‌های مشترک کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و روند بازگشت مهاجران از اهداف سفر این هیأت دیپلماتیک به خراسان رضوی است که هر سال یا دو سال یکبار انجام می‌شود.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور گفت: اعضای کادر دیپلماتیک سفارتخانه‌های کشور‌های بلژیک، اتریش، سوئیس، سوئد، چک، کره، لهستان، ترکیه، انگلستان و استرالیا در این سفر حضور دارند.

سید علی قاسمی مدیر کل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: اعضای این هیأت دیپلماتیک فردا به تایباد سفر کرده و از دفتر اداره کل امور اتباع مهاجرین خارجی در این شهرستان و روند خروج اتباع افغانستانی از مرز دوغارون بازدید خواهند کرد.

وی ادامه داد: آنان همچنین از نحوه ارائه خدمات به مهاجران افغانستانی در مهمانشهر تربت جام، خراسان رضوی دیدن خواهند کرد.

مدیر کل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: بررسی بودجه و اعتبارات حوزه کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در جمهوری اسلامی ایران  از برنامه‌های سفر این هیأت  است.

قاسمی افزود: تشرف به حرم مطهر رضوی، دیدار با مسئولان بلند پایه خراسان رضوی، بازدید از کمیته حل اختلاف و گفتگو با جمعی از نمایندگان مؤسسات خارجی و پناهندگان، بازدید از بیمارستان ۲۲ بهمن و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای و بازدید از مدرسه مرتبط با پناهندگان از جمله برنامه‌های این هیأت در روز چهارشنبه خواهد بود.

اعضای این هیأت دیپلماتیک که سفیران کشور‌های سوئیس و بلژیک نیز در بین آن‌ها حضور دارند به سرپرستی "ایوو فریزان" رئیس نمایندگی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان تا ۱۹ تیر ماه در خراسان رضوی اقامت دارند.
 
انتهای پیام//ج.ر

حضور سفرا و دیپلمات های خارجی در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.