به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از صدا و سیما، امیر خجسته با انتقاد شدید از عملکرد خودرو سازان افزود: با پیگیریهای انجام شده، بالاخره خودروسازان رضایت دادند ۱۰ هزار خودرو را به مشتریان تحویل دهند که این مسئله نشان میدهد نبود قطعه فقط یک بهانه بوده است و بقیه خودروهای دپو شده هم مشکل قطعه ندارند.
خجسته گفت: باید به مسئله احتکار ۱۰۰ هزار خودرو به بهانه نبود قطعه هرچه سریعتر رسیدگی شود.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حمایت ازخودروسازان خروجی نداشته است گفت: خودرو سازان هر کاری دلشان خواسته کرده و امنیت اقتصادی و روانی مردم را سلب کرده اند.
وی با تاکید بر اینکه فروش فوری خودور به قیمت ۵ درصد زیر قیمت بازار بازی با حقوق مردم است افزود: علیرغم اینکه شرکتهای خودروسازی حدود ۴۰۰ هزار دستگاه معوق باید به مردم تحویل دهند، اما براساس گزارشهای رسیده تلاش و اقدامی برای عملی شدن این مهم در این شرکتها صورت نمیگیرد و وقتی خودرو سازان خودروهای پیش فروش شده را به مشتریان تحویل نمیدهند، چرا به آنها اجازه داده میشود فروش فوری کنند؟
خجسته تاکیدکرد: فروش فوری خودرو با قیمت ۵ درصد زیر قیمت بازار، یعنی سپردن مدیریت سایپا و ایران خودرو به دلالان.
این نماینده مجلس با اشاره به اینکه شرکتهای خودروسازی به حیات خلوت دولت تبدیل شده است افزود: بهترین راهکار برای ساماندهی مشکلات خودروسازان، خصوصی سازی واقعی است و این در حالی است که پشت صحنه اکثر واگذاریها تبانی و زدوبندهای بسیاری وجود دارد.
عضو هیات رییسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وقتی دولت تنها ۱۴ درصد در ایران خودرو و ۱۷ درصد در سایپا سهم داردچرا باید مدیرعامل این دو خودروساز بزرگ را دولت تعیین کند؟
بیشتر بخوانید: شمارش معکوس برای واگذاری باقیمانده سهام خودروسازان/ آیا انحصار در خودرو پایان مییابد؟
وی با بیان اینکه برای تعیین مدیریت ایران خودرو و سایپا باید از ظرفیت سهام داران اصلی و واقعی این شرکتها استفاده کرد افزود: باید وضعیت خودروسازی در کشور هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود وگرنه درآینده به ابرچالشی برای کشور تبدیل خواهد شد.
انتهای پیام/
این وسط مردم فراموش شده اند واهمیتی برای مسئولان ندارند