اسلامی گفت: ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی در میراث جهانی یونسکو در شرایط نبرد سیاسی دشواری که کشور با آن روبه روست گامی رو به جلو و بسیار مهم به شمار می‌رود.

ثبت جنگل‌های هیرکانی به نام ایران در میراث جهانی یونسکوبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و رییس شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در حاشیه ششمین جلسه شورای‌عالی ضمن قدردانی از زحمات سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و محمدحسن طالبیان معاون میراث‌فرهنگی آن سازمان و عضو اصلی شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، برای ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی به نام ایران، این موفقیت را به ملت ایران تبریک گفت.

رییس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران گفت: جنگل‌های هیرکانی و سایر جنگل‌ها جزو میراث طبیعی کشور به شمار می‌روند که حفاظت از آن‌ها وظیفه ملی و همگانی است.

اسلامی با اعلام این مطلب که ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی به نام ایران در شرایط دشوار کشور بسیار حائز اهمیت است، افزود: ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی در میراث جهانی یونسکو در شرایط نبرد سیاسی دشواری که کشور با آن روبه روست گامی رو به جلو و بسیار مهم به شمار می‌رود.


بیشتر بخوانید: قیمت مسکن افزایش یافته، اما معامله‌ای انجام نمی‌شود/ حباب برخی قسمت‌های مؤثر بر مسکن ترکیده است


وی ادامه داد: دولت آذربایجان با هزینه‌های هنگفتی که انجام داده بود به دنبال این بود تا جنگل‌های هیرکانی را به نام خود ثبت جهانی کند که با همت و تلاشی که توسط مسئولان ایرانی انجام شد خوشبختانه این اتفاق نیفتاد.

وی برای مسئولانی که در اینکار همت خود را به کار گمارند آرزوی توفیق و سلامتی کرد.

وزیر راه و شهرسازی در عین حال در خصوص رویکرد شورای عالی شهرسازی و معماری تصریح کرد: انسان محوری نه خودرو محوری ملاک عمل تهیه و تدوین طرح هاست و از اولویت‌های شورای عالی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

انسان محوری نه خودرو محوری ملاک عمل تهیه و تدوین طرح هاست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار