معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تصویر کدر و نامناسب موجود در اذهان عمومی هموطنان و سطح بین‌الملل از این استان حاصل ساخت فیلم‌های منفی یک جانبه‌نگر به برخی جنبه‌های خشن در سیستان و بلوچستان است.

فیلم‌های منفی چهره واقعی سیستان و بلوچستان را مخدوش کرده استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، علی زینی‌وند معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: صندوق حمایت از تولیدات سینمایی سیستان و بلوچستان با چند هدف تشکیل می‌شود.

وی افزود: در این صندوق به دنبال آن هستیم که هنرمندان سیستان و بلوچستان با توجه به شناخت عمیقی که از فرهنگ، سنت، پیچیدگی‌ها و ظرفیت‌های استان دارند بتوانند در حوزه فیلم سازی ورود کنند، زیرا تصویر منفی که از این استان در ذهن و افکار عمومی هموطنان و در سطح بین‌الملل وجود دارد بخش عمده آن حاصل ساختن فیلم‌هایی است که یک جانبه به برخی از جنبه‌های خشن در استان پرداخته و به شخصیت‌های فرهنگی متنوع، زیبا و گوناگون استان توجه‌ای نشده است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: در نشست تشکیل این صندوق که دیشب در تهران برگزار شد موضوع حمایت از فیلم لیپار ساخته حسین ریگی از هنرمندان استان مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: سازنده و تیم هدایت کننده فیلم لیپار هنرمندان همین استان هستند که با نگاه فرهنگی و متفاوت به سیستان و بلوچستان پرداخته‌اند.

دکتر زینی‌وند با تشریح نحوه شکل‌گیری صندوق حمایت از حوزه سینمایی استان اظهار داشت: ششمین نشست در ارتباط با این موضوع با حضور استاندار و شماری از مدیران و نمایندگان مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی در تهران برگزار شد، اما از آنجایی که نمی‌خواهیم تمامی ظرفیت‌ها به یک فیلم مختصر شود در واقع با این وقت گذاری و رویکرد تصمیم برای تشکیل یک ساختار مورد توجه قرار گرفت، در این نشست‌ها به جای اینکه کمک و مشارکتی به یک فیلم انجام شود تأسیس یک صندوق با سرمایه گذاری، تعیین سهام و ساختار قانونی با هیأت امنا و هیأت اجرایی قانونی بر اساس مقررات دقیق به نام صندوق حمایت و پشتیبانی از حوزه‌های سینمایی با محوریت فیلم‌های سینمایی که کار بسیار جدیدی در کشور است، به تصویب رسید.

وی گفت: نخستین نشست این صندوق دیشب برگزار و در مورد بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی بحث و تبادل نشر شد که مورد استقبال قرار گرفت، اما ساختار این صندوق هنوز نهایی نشده است.

وی افزود: صندوق حمایت و پشتیبانی از حوزه‌های سینمایی سیستان و بلوچستان قرار است یکی از حامیان فیلم لیپار باشد که امیدواریم این رویکرد را در عرصه فرهنگ و هنر استان قالب کنیم تا شاهد اتفاقات جالب و هدفمندی در حوزه فرهنگی و سینمایی و تغییر رویکرد در سیستان و بلوچستان در سال‌های آینده باشیم.

انتهای پیام/گ

 چهره واقعی سیستان و بلوچستان  مخدوش شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.