شناسایی و اصلاح ۵ نقطه حادثه خیز درکهگیلویه وبویراحمد

شناسایی و اصلاح ۵ نقطه حادثه خیز در محور‌های مواصلاتی استان کهگیلویه و بویراحمد ضروری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوجفرمانده پلیس راه استان در سومین کارگروه حمل و نقل،بحران و بلایای جوی استان با بیان اینکه 35 نفر از ابتدای امسال تاکنون در این پنج نقطه جان خود را از دست داده اند گفت:نقطه گل زردی در محور یاسوج به بابا میدان،پیچ های آب حیات در محور سپیدار به سرفاریاب،دارشاهی،دو راهی سپیدار و بلهزار به مهریان از جمله نقاط حادثه خیز هستند که باید اصلاح شوند.

سرهنگ ویسی پور 92 درصد از تصادفات جاده ای برون شهری استان را ناشی از خطای انسانی برشمرد و افزود:بقیه مربوط به ایمن نبودن راهها و خودروها است.

وی با بیان علل وقوع تصادفات جاده ای در استان وابسته به عوامل انسانی گفت:تخطی از سرعت مطمئنه با 40 درصد،انحراف به چپ با 23 درصد،رعایت نکردن فاصله طولی و توجه به جلو با 16 درصد و رعایت نکردن حق تقدم با 11 درصد بیشترین عامل خطای انسانی در بروز تصادفات رانندگی در محورهای برون شهری استان است.

سرهنگ پیوست جانشین رئیس پلیس راهور استان هم با تشریح علل وقوع تصادفات درون شهری گفت: داشتن سرعت بالا و آشکار نکردن موانع و سرعت کاهها در درون شهرها و همچنین رعایت نکردن ایمن سازی برخی پیمانکاران در هنگام اجرای عملیات راهسازی از جمله این علل است.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هم با تبیین برخی مشکلات پیش روی این اداره جهت ارتقاء ضریب ایمنی جاده های استان گفت:به سرقت بردن و از بین بردن دوربین های کنترل سرعت در محورهای مواصلاتی و همچنین به سرقت بردن سیستم های روشنایی از مهمترین مشکلاتی که باید چاره اندیشی شود.

نوری پور شناسایی و اصلاح نقاط حادثه خیز در استان را یکی از اقدامات راهداری برای کاهش تصادفات جاده ای در استان برشمرد و افزود:پارسال از مجموع 110 نقطه حادثه خیز کم هزینه زودبازده شناسایی شده 100 نقطه با نصب علائم،گاردریل،حفاظ میانی و روشنایی رفع و بقیه در حال اجرا است.

وی گفت:در همین مدت از مجموع 11 نقطه حادثه خیز شناسایی شده پرهزینه دیربازده 10 نقطه آن اصلاح و یک نقطه هم در حال حاضر با پیشرفت کاری 90 درصد در حال اجرا است.

معاون راه و شهرسازی استان هم با انتقاد از بی توجهی برخی پیمانکاران در ایمن سازی راهها در هنگام عملیات راهسازی گفت:با توجه به اینکه تمامی هزینه های ایمن سازی به پیمانکاران پرداخت می شود ضرورت دارد ناظران دستگاههای متولی از جمله راه و شهرسازی در حین اجرای طرحها بر عملکرد پیمانکاران با جدیت نظارت و درصورت تخلف و وقوع تصادفات مرگبار ناشی از آن پیمانکار به عنوان مقصر اصلی معرفی شود.

محرابی همچنین واگذاری رسمی راهها به راه و شهرسازی به هر میزان که باشد را از سوی راهداری به راه و شهرسازی ضروری دانست و افزود: با اجرای این مهم چنانچه حادثه ای رخ دهد پلیس می تواند عامل و یا دستگاه متخلف را شناسایی و به مراجع ذیصلاح جهت برخورد معرفی کند.

انتهای پیام/د

کاهش تصادفات جاده ای

برچسب ها: حمل ونقل ، پلیس راهور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.