رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای گفت: ۱۰ میلیارد ریال برای بازگشایی موقت جاده یاسوج ـ. شیراز اختصاص یافت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگار جوان از یاسوج ،  عبدالهاشم حسن‌نیا رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای در بازدید از جاده مسدود شده یاسوج-شیراز به دلیل ریزش در پی سیل اخیر اظهار داشت: جاده یاسوج - شیراز یکی از محور‌های اصلی و شریانی کشور محسوب می‌شود و وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری برای بازگشایی کامل این جاده و همکاری با مسئولان اجرایی استان از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کنند.

وی یادآور شد: هیچ گونه مشکلی برای تامین اعتبار عملیات راهداری و ایجاد راه میان بر و موقت و همچنین بازگشایی کامل این محور وجود ندارد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز در این بازدید تاکید کرد: با تمام توان و ظرفیت اجرایی و عمرانی برای بازگشایی این محور شریانی و اصلی اقدام می‌کنیم.

علی محمد احمدی افزود: البته تا رفع مشکل و بازگشایی مسیر اصلی، جاده فرعی و قدیمی یاسوج- شیراز در منطقه تنگ سرخ (گردنه وزگ ماه پرویز) محور جایگزین خواهد بود.

وی تصریح کرد: متولیان امر به هیچ وجه بر روی این محور فرعی، قدیمی، روستایی و البته سخت گذر با پیچ‌های خطرناک سرمایه گذاری نکنند و بیشترین تمرکز باید بر روی رفع مشکل و بازگشایی مسیر اصلی باشد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد همچنین از حوزه معاونت عمرانی استانداری و اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان خواست در کمترین زمان ممکن نسبت به ایجاد راه دسترسی و میان بر در محدوده منطقه مله شوره برای عبور اضطراری مسافران اقدام کنند.

وی تصریح کرد: البته مردم و مسافرانی که از استان فارس قصد سفر به کهگیلویه وبویراحمد را دارند تا اطلاع ثانوی می‌توانند از مسیر‌های منتهی به مناطق جنوبی از سمت قائمیه، نورآباد -بابامیدان نیز تردد کنند.

احمدی یادآور شد: همچنین مسیر جاده کاکان از سمت آبشار تنگ تامرادی که از مسیر‌های قدیمی است نیز می‌تواند راه دسترسی و گزینه دیگری برای مسافران و مردم استان فارس در سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد باشد.

انتهای پیام/غ

تلاش برای سرعت در بازگشایی جاده شیراز به یاسوج

برچسب ها: وضعیت راه ها ، سیلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.