فراورده‌های خام دام وطیور خراسان رضوی به ۲۴ کشور جهان صادر می‌شود که تخم مرغ بیشترین حجم این صادرات را دارد.

صادرات فراورده‌های خام دام و طیور خراسان رضوی به ۲۴ کشور دنیابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،دکتر حامد طاهریان رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی دامپزشکی استان خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال بیش از چهار هزار و ۳۰۰ تن انواع فرآورده‌های خامی دام و طیور از استان خراسان رضوی به ارزش هفت میلیون دلار به سایر کشور‌ها صادر شده است که از نظر وزنی حدود ۱۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: آلایش خوراکی و غیر خوراکی، تخم مرغ، نهاده‌های خوراک دام، پشم، کُرک، پوست، پا پنجه مرغ، پرنده زینتی، پوست، عسل و ماهی آکواریوم از جمله فرآورده‌های دام و طیور صادراتی از استان خراسان رضوی به کشور‌های عضو اتحادیه اروپا، آسیای میانه و حوزه خلیج فارس است.

رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی دامپزشکی استان خراسان رضوی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری حدود سه هزار تن تخم مرغ از مبدا خراسان رضوی به کشور‌های دیگر صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۰۰ درصدی به علت ممنوع بودن صادرات آن در سال گذشته داشته است. افزود:در حال حاضر تمامی مبادلات دام و طیور و فرآورده‌های خام دامی استان خراسان رضوی با مجوز دامپزشکی از چهار قرنطینه مرزی، سه قرنطینه بین استانی و چهار قرنطینه داخل استانی انجام می‌شود.

انتهای پیام//ح. ص
 

رشد ۱۰۰ درصدی صادرات تخم مرغ استان از ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.