فرماندار تربت جام گفت: عدم همکاری مدیران با سرمایه‌گذاری که در جهت سلامت جامعه تلاش می‌کند قابل قبول نیست.

مدیران کمک کنند انگیزه سرمایه گذاران برای خدمت از بین نرودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مرتضی حمیدی فرماندارتربت جام در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی که درمحل کشتارگاه صنعتی تشکیل شد گفت: کشتارگاه صنعتی تربت جام با سرمایه گذاری بخش خصوصی و اهداف تحویل گوشت سالم و بهداشتی به دست مصرف کنندگان درشهرستان احداث شد.

وی ادامه داد:کمک به سرمایه گذار موجب اشتغتال زایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری هادرجامعه می‌شود.

محمد افکار رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام نیز با اشاره به نواقص کشتارگاه صنعتی گفت: جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی برای بررسی و حل مشکلات کشتارگاه صنعتی که از سال گذشته فعال شده با شرکت مدیران در محل کشتارگاه تشکیل شد.

وی  افزود: مشکل تصفیه خانه فاضلاب وچاه دفن لاشه از عمده نواقص کشتارگاه است.

وی تصریح کرد:کشتار در شهر‌های همجوار و بخش‌های شهرستان به طور سنتی انجام می‌گیرد وبرای مردم خطر آفرین است باید برنامه ریزی شودتا ذبح دام دراین مناطق به کشتارگاه صنعتی انتقال یابد.

در ادامه پیمانکار کشتارگاه صنعتی باتشریح روند راه اندازی و قبول مشکل تصفیه خانه فاضلاب و چاه دفن لاشه گفت: درابتدای راه اندازی کشتارگاه با ۳۹نقص مواجه بود که باصرف یک هزینه بیش از میلیارد تومان مشکلات برطرف شدوفاز اول کشتار دام سبک مورد بهره برداری قرارگرفت و درحال حاضربرای ۷۰نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است.

صوفی افزود: یکی دیگر از مشکلات کشتارگاه خط کشتاردام سنگین بود که با صرف هزینه ۴۰۰میلیون تومان از یک هفته قبل راه اندازی شده و الان می‌توان گفت که ۱۰۰درصد کشتار به صورت صنعتی انجام می‌گیرد و هیچ مشکل بهداشتی درکشتارگاه نداریم.

وی با ابراز گلایه از عدم همراهی برخی ادارات برای حل مشکلات کشتارگاه صنعتی اضافه کرد: عملیات بهسازی تصفیه خانه کشتارگاه در حال انجام است وقول می‌دهم ظرف مدت ۱۵روز آینده مشکل سپتیک کشتارگاه آماده بهره برداری و مجدددر چرخه تولید قرارگیرد.

رئیس دامپزشکی تربت جام گفت: کشتارگاه صنعتی تربت جام آمادگی کشتار دام سبک و سنگین شهرستان‌های همجوار را دارد تادر این مناطق دیگر کشتار به صورت سنتی انجام نگیرد.

معتمدی افزود: به دلیل مسائل اقتصادی روند کشتار روزانه از ۹۰ به ۵۰ راس دام کاهش یافته ودر شهر‌های همجوار و مراکز بخش‌ها کشتاردام به صورت سنتی انجام می‌گیرد که با راه اندازی کشتارگاه صنعتی دراین شهرستان درکیلومتر ۳۰ محور تربت جام به تایباد کشتار‌ها بالاجبار بایددراین مرکز به صورت صنعتی و بهداشتی انجام گیرد.

وی تصریح کرد:مشکل سپتیک، چاه دفن لاشه وکوره از جمله نواقص کشتارگاه است که پیمانکار در این جلسه قول دادند ظرف ۱۵روز آینده رفع کندو اداره محیط زیست تربت جام از شکایت اعلام رضایت کند.
 
انتهای پیام//ز.ج
 
 

ذبح دام به کشتارگاه صنعتیمنتقل شود

برچسب ها: دامپزشکی ، فرمانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.