تعمیرات اساسی پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی طبق بازه زمانی برنامه ریزی شده با موفقیت انجام شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سرپرست پالایش و رئیس تعمیرات اساسی پالایشگاه چهارم پارس جنوبی گفت: بخش‌های برنامه ریزی شده در بازه زمانی تعمیرات اساسی پالایشگاه در بازه زمانی سوم تا یازدهم تیر انجام گرفت.

محمد عابدی افزود: خلاقیت در نظارت ها، فعالیت ها، کنترل ها، بازنگری دستورالعمل‌ها و آماده سازی ها، نظارت‌های دائم ایمنی و بهره برداری با نگرش اجرای صحیح و ایمن از موارد مهمی بود که توجه به آن‌ها باعث شد زمان تعمیرات اساسی کاهش و روند اجرای فعالیت‌ها بهبود یابد.

پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی شامل فاز‌های ۶، ۷ و ۸ طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی در ۲۷۰ کیلومتری جنوب بندر بوشهر در عسلویه در مجاورت فاز‌های اول و سوم واقع شده و سال ۱۳۸۶ به بهره‌برداری رسمی رسیده است.

خوراک پالایشگاه شامل گاز ترش، میعانات گازی و محلول گلایکول از طریق ۳ خط ۳۲ اینچ دریایی به طول ۱۰۵ کیلومتر از سکو‌های SPD۷، SPD۸ و SPD۹ به آن می‌رسد.

پالایشگاه چهارم پارس جنوبی با هدف تولید روزانه ۱۰۴ میلیون متر مکعب گاز ترش و خشک و ۱۲۰ هزار بشکه میعانات گازی و سالانه ۱/۲ میلیون تن گاز مایع (پروپان و بوتان) برای صادرات طراحی و ساخته شده است.

انتهای پیام/ک

پایان تعمیرات اساسی پالایشگاه چهارم پارس جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.