به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که آمریکا همواره به دنبال تضعیف رقبای جهانی خود در حوزه اقتصاد و تجارت بوده است، در داخل از مشکلات عدیدهای رنج میبرد که بخش اعظم آن به تصمیمات اشتباه کاخ سفید، منازعات تجاری و اقتصاد نابسامان این کشور باز میگردد.
بر اساس آمار جدید منتشر شده از موسسههای تحلیلی J.D. Power و LMC Automotive، در شش ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۹ بازار خرده فروشی خودرو در آمریکا مجددا با کاهش خرید همراه بود، البته اینبار درصد کاهش فروش خودرو در بازار این کشور آمارهای کمسابقهای را به ثبت رسانده است. به گزارش بلومبرگ در حالی که آمارهای رسمی از فروش خودرو در شش ماهه ابتدایی سال جاری در کشور آمریکا هنوز منتشر نشده است، موسسات تحقیقاتی و آنالیز بازار با توجه به دادههای خود در طی این شش ماه اعلام کردهاند که آمار فروش خودرو در این بازه زمانی ۳.۳ درصد کاهش داشته است، این در حالی است که در شش ماهه اول سال ۲۰۱۸ نیز بازار خرده فروشی خودرو در آمریکا با ۲.۹ درصد افت همراه بود. در نتیجه آمار فروش فصلی خودرو در آمریکا از ۱۷.۳ میلیون وسیله نقلیه در پایان جون ۲۰۱۸، به ۱۷ میلیون وسیله نقلیه در پایان جون ۲۰۱۹ کاهش پیدا کرده است. این درصد افت فروش خودرو در آمریکا، بالاترین مقدار ثبت شده از سال ۲۰۱۳ تاکنون است.
افت فروش وسایل نقلیه در آمریکا تنها معضل بازار خودرو در این کشور نبوده و تورم و افزایش قیمت را نیز باید به مشکلات بازار آمریکا نیز اضافه کرد. در حال حاضر میانگین قیمت خودرو در این کشور ۴ درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است، با این وجود میانگین قیمت خودرو در آمریکا به ۳۳ هزار و ۳۴۶ دلار رسیده است که بالاترین رقم ثبت شده در تاریخ این کشور است. در عین حال شرکتهای کرایه خودرو که کسبوکار خوبی در آمریکا دارند، خرید خودرو را افزایش داده و با رشد تجاری همراه شدند که نشان دهنده تمایل مردم به اجاره خودرو در مقابل خرید خودرو است.
عوامل زیادی موجب کاهش قدرت اقتصادی و تجاری در آمریکا شده که بخشی از آن در بازار خودرو نمود پیدا کرده است. کاهش اشتغال، بسته شدن دولت در ابتدای سال و درگیریهای تجاری با کشورهای مانند چین میتوانند بخشی از این دلایل باشند.
بیشتر بخوانید:طرح مفهومی NXT، آینده حمل و نقل شهری را تجسم میکند
انتهای پیام/