معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: از محل ارزش افزوده ۸۵میلیارد تومان برای شهرداری‌های استان اردبیل اختصاص پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مسعود امامی یگانه،معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل در جلسه روز شهرداری‌ها و دهیاران که در استانداری برگزار شد گفت: از محل اعتبارات ملی بند الف ماده ۳۹ در سه ماهه اول۲۰۰میلیارد ریال به شهرداری‌های استان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه ۱۳ دستگاه ماشین حمل زباله سهم استان اردبیل از سازمان همیاری شهرداری‌ها بود افزود: سهم استان اردبیل از سازمان همیاری شهرداری‌های کشور طی مراحل اداری پیگیری و دریافت شد و در اختیار تعدادی از شهرداری‌ها قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل یکی از دغدغه‌های شهرداری‌ها را ساماندهی نیروی انسانی بر شمرد و افزود:با قول مساعد معاون عمرانی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور این مشکل در آینده مرتفع می‌شود.

امامی یگانه استفاده از ظرفیت‌های موجود شهر‌ها را یادآور شد و اضافه کرد: ایجاد درآمد پایدار شهری و بدون تکیه بر اعتبارات دولتی باید مورد توجه شهرداران استان اردبیل باشد.

وی اظهار کرد: طبق دستور العمل و قانون شهرداران باید در محل خدمت خود مقیم و اسکان داشته باشند و نظارت در حوزه مالی و اداری از الویت شهرداران است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل از شهرداران خواست هرگونه مسایل و مشکلات موجود را در شهر محل خدمت خود با تکیه بر راهکار‌های قانونی و چهارچوب ضوابط حل و فصل کنند.

امامی یگانه با تاکید بر این شهرداران باید برای جذب مشارکت‌های مردمی و سرمایه گذاران تلاش کنند افزود: ۱۰هزار میلیارد ریال از محل پسماند در کشور به عنوات تسهیلات برای شهرداری‌ها در نظر گرفته شده است و باید در این راستا نیز تلاش شود.

وی بیان کرد: برای پسماند روستایی اقداماتی انجام شده و دنبال تکمیل طرح جامع پسماند روستا‌ها هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل از شهرداران خواست کمیته مطالبات خود را فعال کنند تا مطالبات خود را از دستگاه‌های اجرایی دریافت کنند.

در این جلسه چند نفر از شهرداران مشکلات و نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

انتهای پیام/ح

اختصاص اعتبار به شهرداری های اردبیل

برچسب ها: شهرداری ، اعتبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار