نماینده شهرستان‌های رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: مجوز ۷ هزار و ۵۰۰ قطعه زمین بمنظور ساخت و ساز مسکن برای جوانان در این شهرستان را از وزارت بنیاد مسکن دریافت کردیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، احمد انارکی محمدی نماینده مردم شهرستان‌های رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت:پیگیری‌ها از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موجب شد که ۷ هزار و ۵۰۰ قطعه زمین برای مسکن جوانان رفسنجان اختصاص یابد و زمینه خانه دار شدن زوج‌های جوان این شهرستان فراهم شود.

وی گفت: سالانه ۱۲.۶ میلیارد دلار از محل محصولات قاچاقی وارد کشور می‌شود که این اقتصاد پنهان است و هیچ درآمدی برای کشور ندارد و تنها ایجاد درآمد برای قاچاقچیان مافیایی می‌کند.

انارکی محمدی بیان کرد: مسایل قاچاق سال‌های سال قبل و بعد از انقلاب در زمینه عتیقه و مواد مخدر، اعضای بدن، قاچاق انسان و قاچاق کالا و ارز را داریم و امروز به دلیل مشکلات اقتصادی رهبر انقلاب اسلامی بر مسائل قاچاق کالا و ارز تاکید داشتند که در این رابطه مجلس قانون جامعی برای این موضوع نوشت و در سال گذشته ۷۷ ماده قانونی اصلاح و اضافه شد.

رئیس هیات تحقیق و تفحص قاچاق کالا و ارز افزود: آنچه که امروز اتفاق می‌افتد ما قاچاق معکوس داریم؛ ۱۴ میلیارد دلار کالا‌های اساسی که برای خانواده‌های کم درآمد از جمله معلمان و فرهنگیان کارمندان پرداخت می‌شود باید به دست این خانواده‌ها برسد که کمتر صورت می‌گیرد و به خارج از مرز‌ها می‌رود و این قاچاق معکوس است.

انارکی محمدی تصریح کرد: این اقلام با قیمت ارز ۴،۲۰۰ تومان وارد کشور می‌شود، ولی دوباره از مرز به صورت غیر رسمی صادر می‌شود و خروجی این کالا با قیمت لب مرز محاسبه می‌شود که به اقتصاد پنهان معروف است و به دلیل نظارت ضعیف دولت التهاباتی به بازار وارد کرده، اما طی چند روز گذشته با پیگیری‌ها و کنترل‌ها به سمتی می‌رود که مردم بتوانند کالا‌های اساسی خود را دریافت کنند.

وی گفت: در بحث گندم، گوشت و کالا‌های اساسی در کشور قاچاق معکوس صورت می‌گیرد که اخیرا مهار و کنترل شده و امید می‌رود که در بحث قاچاق دام و گندم مبارزه داشته باشیم و کالا‌های مردم را به دست مردم برسانیم.

وی بیان داشت: کالا‌های اساسی به حدی از دسترس مردم خارج شد که ۴۸ درصد تورم برای این کالا‌ها تعیین شد کالا‌هایی که با ارز ۴،۲۰۰ تومان به کشور وارد می‌شد و باید با همان قیمت دست مردم می‌رسید ۴۸ درصد تورم داشت و دولت نتوانست کنترل کند و به سمتی رفت که در بحث کالا‌های آزاد ۴۲ درصد و در کالا‌های اساسی ۴۸ درصد تورم داشتیم.

وی افزود: بحث قاچاق صدمه زیادی به اشتغال زد و باعث ایجاد بازاری غیر از بازار رسمی شد امیدواریم امسال با کنترل قاچاق کالا و ارز بتوانیم به ایجاد اشتغال به ویژه در مجتمع مس کمک کنیم، زیرا مجتمع مس سرچشمه از سال ۹۱ تا کنون هیچ آزمونی برگزار نکرد پیگیر هستیم که حداقل هر ۶ ماه یک آزمون را داشته باشیم امسال در مرحله اول ۴۰۰ و در مرحله دوم ۸۰۰ نفر را مجتمع مس سرچشمه توسط آزمون جذب می‌کند.

انارکی محمدی با اشاره به انتقال آب از خلیج فارس به گل گهر سیرجان، مس سرچشمه و چادرملوی یزد گفت: این طرح در حال اجرا است تا در بخش صنعت و گلخانه‌ها از این آب استفاده شود.

انتهای پیام/ی


زوج‌های جوان رفسنجان صاحب خانه می‌شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار