مقامات کره شمالی بازداشت دانشجوی استرالیایی را با اقدامات جاسوسی او مرتبط دانستند.

کره شمالی: دانشجوی استرالیایی بازداشت شده اقدامات جاسوسی داشتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یاهو، رسانه دولتی کره شمالی امروز (شنبه) اعلام کرد الک سیگلی، دانشجوی استرالیایی، به دلیل اقدامات جاسوسی بازداشت و در نهایت از کره اخراج شد.

«آژانس خبری مرکزی کره شمالی» در این خصوص اعلام کرد: «تحقیقات نشان داد که او (سیگلی) به منظور تحریک خبرگزاری "ان‌کی" و دیگر رسانه‌های ضد کره شمالی، چندین بار اطلاعات و تصاویری که جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل کرده بود در اختیار آن‌ها قرار داد. او این اطلاعات و تصاویر را زمانیکه با استفاده از کارت شناسایی دانشجوی خارجی به پیونگ‌یانگ می‌آمد به دست آورده بود».

بنابر اعلام آژانس خبری مرکزی کره شمالی، سیگلی با پذیرش «اقدامات جاسوسی» خود بار‌ها خواستار عفو شده بود. به گفته این خبرگزاری، او روز پنج‌شنبه از کره شمالی اخراج شد.

سیگلی ۲۹ ساله، یکی از معدود دانشجویان غربی بود که در کره شمالی تحصیل می‌کرد. خانواده‌اش اعلام کردند او از هفته گذشته، ۲۵ ژوئن، با خانه تماس نگرفته بود. بنا به گزارش‌های رسانه‌ای، سیگلی کاملا به زبان کره‌ای مسلط و در دانشگاه «کیم سانگ» در پیونگ یانگ در رشته ادبیات کره‌ای مشغول تحصیل بود. او دو هفته پیش با خبرگزاری اسپوتنیک در خصوص ادبیات کره شمالی گفتگو کرد. همچنین در این خصوص با روزنامه انگلیسی گاردین و برخی رسانه‌های غربی دیگر نیز مصاحبه داشت. این تبعه استرالیایی گفته بود قصد دارد در ۱۸ ژوئیه از پیونگ یانگ به توکیو برود.

وی پنجشنبه گذشته پس از اخراج از کره شمالی، وارد پکن شد و از آنجا مستقیم به توکیو رفت.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار