حناچی گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان سال ۱۴۰۰ سهم دوچرخه در حمل و نقل عمومی تهران به بالای ۲ درصد برسد.


گره کور ترافیک پایتخت با دوچرخه سواری حل شدنی نیست/ افزایش سهم دوچرخه در حمل و نقل تهرانی‌ها تا ۱۴۰۰پیروز حناچی شهردار تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به اظهارات برخی از اعضای شورای شهر مبنی بر اینکه اصرار بر توسعه دوچرخه سواری در تهران کاری فانتزی بوده و گره گشای وضعیت حمل و نقل در پایتخت نیست، اظهار کرد: این موضوع اگر هم فانتزی باشد، فانتزی خوبی است و اگرچه گره گشای وضعیت حمل و نقل پایتخت نیست، اما تاثیرگذار است.

شهردار تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر سهم دوچرخه در حمل و نقل عمومی تهران زیر یک درصد است، گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان سال ۱۴۰۰ سهم دوچرخه در حمل و نقل عمومی تهران به بالای ۲ درصد برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۱۸ تير ۱۳۹۸
تهران باید بصورت چند شهر کوچکتر که بهم چسبیده اند اداره شود یعنی در هر قسمت در نظر گرفته شده، همه امکانات وجود داشته و افراد را از رجوع به قسمت های دیگر بی نیاز کند.
Netherlands
ناشناس
۱۱:۵۸ ۱۸ تير ۱۳۹۸
استفاده بیشتر مردم از دوچرخه باعث خواهد شد که سهم از خیابان و پارکینگ داشته باشند . ابتدا باید دوچرخه سواری رواج پیدا کند بعد ببینیم در مشکل ترافیک و آلودگی تاثیر دارد یا خیر

به کشور هلند نگاه کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۱۸ تير ۱۳۹۸
این شیوه دوچرخه سواری و موتور سواری فقط حوادث را افزایش نمی دهد؟
United States of America
عبدالله نادری
۱۱:۲۵ ۱۸ تير ۱۳۹۸
با سلام
اصلاً بحث استفاده از دوچرخه و فرهنگ دوچرخه سواری برای کلان شهر تهران موضوعی کاملاً بی ربط و دور از ذهن است ، با کدام زیر ساخت می توان گره کور ترافیک را با دوچرخه حل کنید، در صورتیکه وسائط نقله موتوری در حال نابودی تهران و محیط زیست آن هستند.
بهتر است به فکر چاره دیگری باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۱۸ تير ۱۳۹۸
اسکوتر برقی کرایه ای، باید هزینه کرد نتیجه دید، از جوانان استفاده کنید در گفتن نظر و اجرایی کردن طرح های زیبا، دوچرخه بزای ورزش در پارک هفتگی مناسب هست نه برا رفتن سر کار
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۰۹:۰۳ ۱۸ تير ۱۳۹۸
سلام خواهش می کنم قبل از توسعه دوچرخه سواری ،رهنگ رانندگی با موتور و خودرو رو به مردم بدهید .که در مقایسه با کشورهای دیگر حتی همسایه فرهنگ مردم ذر این زمینه زیر صفر هست.و پیست های دوچرخه سواری ها را توسعه و محفوظ کنید.یک مطلب دیگر اینکه یک مسیر کوتاه مثلا از شهران تا جنت آباد ،بزرگراه هست مسیر دوچرخه ندارد.و دوچرخه کارساز نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۱۸ تير ۱۳۹۸
باسلام
بهتره اول مسیر دوچرخه و مسائل ایمنی محقق بشه بعد به فکر دوچرخه سواری باشید.حمل و نقل عمومی رو باید فراهم کنید بعد بفرمایید که از خودرو شخصی استفاده نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۱۸ تير ۱۳۹۸
بعلاوه از گسترش بیرویه شهرها و ایجاد حاشیه نشینی جلوگیری کنید،متاسفانه شهرهای کوچک کنونی مان که در حال گسترش غلط مانند شهرهای بزرگمان هستند جلوی این روند باید گرفته شوند.از ساختن شهرها در ارتفاعات حتی المقدور اجتناب گردد
از ساختن بلوارهاو میادین پت وپهن که بعدا پلیس برای تنظیم شان مجبور به گذاشتن مانع میشود باید اجتناب کرد این بلوار ،میادین باعث گسترش بیرویه شهرها میگردد وفضاهای شهری را نیز برای ایجا اماکن ضروری به هدر می دهند.
آخرین اخبار