نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: برخی قوانین موجود هم دست مردم و مسئولان را بسته و هم مانع رونق تولید شده است.

اصلاح قوانین در جهت رونق تولید و توسعه استان/ برخی قوانین مانع رونق تولید هستندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت الاسلام حبیب الله شعبانی موثقی روز شنبه در نشست اعضای شورای اداری همدان بیان کرد: در استان همدان انعطاف نسبت به سایر استان‌ها کم است نمی‌گویم خلاف قانون عمل کنید، ولی گاهی می‌شود قوانین را به نفع مردم تفسیر کرد.

امام جمعه همدان ادامه داد: این در حالیست که باید در برابر مردم انعطاف داشته باشیم و اگر قوانین قابل تفسیر هستند به نفع مردم تفسیر شود.

وی اضافه کرد: گاهی تعارض بین اخلاق و قانون پیش بیاید در این تعارض‌ها باید چه کرد؟ افرادی که می‌خواهند واحد تولیدی راه اندازی یا واحدی را توسعه بدهند در چارچوب قانون به مشکل بر می‌خورند.

آیت الله شعبانی در ادامه بیان کرد: برخی قوانین موجود هم دست مردم و مسئولان را بسته و هم مانع رونق تولید شده است.

 نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان تاکید کرد: نمایندگان مردم در خانه ملت نسبت به رفع و اصلاح قوانین مانع توسعه تلاش کنند.

وی یادآوری کرد: سازمان حفاظت محیط زیست زمانی طراحی شد که وارد تمدن نوین غربی شدیم و پس از انقلاب فرانسه و تمدن جدید، دست تعدی بشر به طبیعت دراز شد.

امام جمعه همدان تاکید کرد: تا زمانی که دست تعدی بشر به سوی طبیعت دراز شده و ما با تمدن نوین غربی پیش می‌رویم نمی‌توان انتطار داشت محیط زیست از دست ما امان داشته باشد.

حجت الاسلام شعبانی موثقی گفت: رهبر انقلاب به اصلاح سبک زندگی و بیانیه گام دوم انقلاب که حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی است تاکید داشتند که این ۲ مولفه در راستای حفظ محیط زیست است.

وی ادامه داد: توجه به تمدن نوین اسلامی مورد تاکید رهبری انقلاب، جلوی اسراف و مصرف گرایی را می‌گیرد.

امام جمعه همدان با تاکید بر ضرورت فراهم شدن زمینه تعامل مردم با مسئولان گفت: چرا کار باید به جایی برسد مردم نتوانند به راحتی با ما مراوده داشته باشند؟ درحالیکه ما خادم مردم هستیم و مردم امانت‌های الهی هستند.

حجت الاسلام شعبانی موثقی اظهار داشت: حضور جدی مسئولان بین مردم، احیای میز‌های خدمت به ویژه در آیین نماز جمعه این‌ها به نفع مسئولان نظام است.

وی بیان کرد: هم اینک در جنگ اقتصادی و شرایط تحریمی هستیم و دشمن کشور ما بی رحم و فرعون صفت است بنابراین در این شرایط باید آرایش جنگی گرفته و برای برون رفت از این مشکلات مدیریت جهادی داشته باشیم.

امام جمعه همدان افزود: مسئولان این را بداند که در پیشگاه الهی از ما برای تک تک لحظات مسئولیتمان سوال می‌شود اگر کوتاهی شود پاسخگویی در محضر خدا سخت است.

انتهای پیام/د.ا

قوانین مانع توسعه، اصلاح و رفع شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.