بهره گیری درست از معادن موجود در استان همدان راهی برای توسعه استان است.

بهره گیری از معادن همدان راهی برای توسعه استانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،فیاض، مشاور وزیر صنعت در امور بین الملل در همایش ملی روز صنعت، در همدان با تاکید بر اینکه بهره گیری درست از معادن موجود در استان همدان راهی برای توسعه استان است، افزود: واحد صنعتی و صنعتگر باید ۴۶ حرفه و علم را بداند و نسبت به آن آگاه باشد.

وی ادامه داد: صنعتگر باید دانش صادرات، واردات قوانین کار و بیمه را بداند و از آن  در جهت رونق تولید و توسعه سرمایه گذاری و اشتغال استفاده کند .

فیاض با تاکید براینکه ضرورت صنعتی شدن کشاورزی در استان همدان ، اظهار داشت: باید از این فرصت و توانمندی های بخش کشاورزی استان  به خوبی استفاده شود که قدم‌های خوبی هم در این امر برداشته شده است.

وی با اشاره به اینکه استان همدان یک استان کشاورزی است گفت: استان همدان در زمان‌هایی به مباحث صنعتی به عنوان موتور توسعه کمتر توجه کرد ، نمونه این امر کشاورزی صنعتی است که در استان آن طور که باید مورد توجه‌قرار نگرفته است.

مشاور وزیر صنعت در امور بین الملل بیان کرد:  طبق برنامه در وزارت صنعت، در دو سال آینده ۲۱ واحد قابل توجه که توان و فعالیت برخی از این واحدها در سطح ملی اثر گذار است به مرحله تولید می رسد  تا به توسعه استان و کشور کمک کند.

وی با بیان اینکه ۶۰ واحد برتر از استان‌های مختلف کشور به عنوان واحد برگزیده کشوری انتخاب و معرفی شده اند، خاطرنشان کرد: یکی‌از این واحد‌ها مربوط به استان همدان بوده است.

مشاور وزیر صنعت در امور بین الملل با بیان اینکه تحریم‌های ظالمانه‌ از جانب آمریکا و به تبع آن اروپا به نوعی جنگ اقتصادی است  گفت: کشور با همدلی و تلاش از این شرایط  عبور خواهد کرد و ما پیروز خواهیم شد .

فیاض ادامه داد: رئیس جمهور آمریکا در ۱۵ ماه گذشته همه دنیا را بهم ریخته و به دنبال ضربه زدن به نظام‌جمهوری اسلامی‌ایران است.

وی با تاکید بر اینکه دومین هدف دشمن تعطیلی صنعت ما بود، افزود: دشمنان ما ابتدا بخش بانکی  و نظام پولی کشور را هدف قرار دادند و پس از آن تلاش کردند تا بخش صنعت ما را تحت تاثیر قرار دهند اما  با همت مردم در سراسر کشور و پشتیبانی بخش‌های مختلف این داغ به دل دشمنان گذاشته شده و تولید به اندازه کافی در کشور انجام‌می‌شود.

به اتاق‌های بازرگانی اعتماد کنیم

وی با اشاره به اینکه دشمن همه فشار‌ها را وارد کرده و دیگر چیزی باقی نمانده است، یادآور شد: خوشبختانه تاکنون پرچم تولید در کشور ما حفظ شده به طوری که کشور با تلاطم مواجه شده، اما با شکست رو به رو نشد و در چند ماه آینده شرایط به نفع ما بهتر می‌شود.

مشاور وزیر صنعت در امور بین الملل با تاکید بر ضرورت اعتماد به اتاق‌های بازرگانی، افزود: یکی از ابزار‌هایی که در این برهه به کمک ما می‌آید بخش خصوصی و اتاق‌های بازرگانی است بنابراین باید به اتاق‌های مشترک اعتماد کنید و ما هم شرایط را تسهیل کنیم.

انتهای پیام/ج

به اتاق‌های بازرگانی اعتماد کنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.