به گزارش خبرنگار
گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از
مشهد ، عبدالهاشم حسن نیا رئیس سازمان
راهداری و حمل و نقل جادهای کشور گفت: با توجه به اینکه بیشتر
ماشین آلات راهداری فرسوده هستند و متوسط عمر این ۹ هزار ماشین آلات راهداری کشور بیش از ۲۵ سال است، دوهزار دستگاه ان نوساری شد.
وی تصریح کرد: با توجه به تولید خارج بودن این دستگاه ها و تامین قطعات دشوار آنها از این رو با استفاده از تولید کارخانههای داخلی در پی نوسازی ناوگان راهداری و رونق اشتغال هستیم.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور گفت: با برنامه ریزیهای صورت گرفته طی دو سال آینده سه هزار دستگا ه ماشین آلات با تامین اعتبار بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال نوسازی میشود.
حسن نیا افزود: با این اقدام، متوسط عمر ماشینآلات راهداری پایین میآید و برای مدت ۱۰ سال مشکلات حوزه راهداری در این بخش برطرف میشود.
وی تصریح کرد: تعریض جاده داورزن به مزینان و زیر گذر این محور نیازمند تامین اعتبار است که پیگیری میشود.
حسین مقصودی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: زیرگذر و تعریض جاده داورزن به مزینان و ساخت پل ارتباطی چند روستا برای رسیدن به جاده اصلی و مرکز شهرستان مورد تقاضاست که نیاز به تامین اعتبار و حمایت دارد.
وی تصریح کرد: محور ارتباطی شهرستان داورزن در مسیر جاده تهران به مشهد قرار دارد، اما در سیلهای ابتدای سال جاری محروم از ماشین آلات راهداری بوده است.
حسین اسدالهی فرماندار داورزن نیز گفت: با توجه به محور مهم ارتباطی این شهرستان، استقرار اداره راهداری و حمل و نقل جادهای در این شهرستان ضروری است.
وی افزود: مکانی برای ایجاد نمایندگی راهداری شهرستان داورزن به وسیله شورای اسلامی این شهر فراهم شده که آماده تحویل به راهداری است.
انتهای پیام//م.ی
استفاده از توان داخلی برای بازسازی ماشین آلات راهداری