جشنواره استنداپ کمدی با عنوان بگو بخند با اجرای هنرمندانی از سراسر کشور در شهرستان صومعه‌سرا برگزار می‌شود.

جشنواره بگو بخند با اجرای هنرمندانی از سراسر کشور در صومعه‌سرابه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، نورالله صفرپور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان صومعه سرا با اشاره به اینکه، جشنواره استنداپ کمدی با عنوان بگو بخند به میزبانی این شهرستان برگزار می‌شود، گفت: این جشنواره به مدت ۳ روز از تاریخ ۱۹ تا ۲۱ تیر در سالن شهید آوینی مجتمع فرهنگی و هنری فارابی این اداره برگزار می‌شود.

وی به انتشار فراخوان سراسری از ۲۰ خرداد امسال اشاره کرد و افزود: در مدت زمان اعلام فراخوان تا پایان آن در هشتم تیر امسال استقبال خوبی از سوی علاقمندان به این هنر انجام شد و در مجموع ۱۳۹ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه سرا گفت: بیشترین آثار ارسال شده از شهر‌های صومعه سرا، قرچک، تهران، خمام، فومن، بندر کیاشهر، سنگر، آبادان، گرگان، خراسان جنوبی، اصفهان، اراک، اردبیل، کرمان، گلستان، پردیس، یزد، مشهد، رشت و شیراز است.

نورالله صفرپور با بیان اینکه، از ۱۳۹ اثر ارسالی ۵۰ اثر برای بازبینی انتخاب شده است، افزود: آثار از سوی داوران فرامرز طالبی و رضا میرمعنوی بازبینی و در نهایت ۲۴ اثر به بخش رقابت حضوری این جشنواره راه یافته است.

وی با اشاره به اینکه ۲۴ اثر برگزیده برای کسب مجوز حضور در فینال این جشنواره به مدت دو روز با هم رقابت می‌کنند، گفت: از میان این آثار ۱۰ اثر از سوی داوران بخش پایانی علی مشهدی، یوسف صیادی، مهدی فارغی و سامان اسماعیل زاده برای حضور در فینال این جشنواره انتخاب خواهند شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان صومعه سرا در ادامه با بیان اینکه، اختتامیه این جشنواره روز جمعه ۲۱ تیر برگزار می‌شود، افزود: بعد از برگزاری فینال این جشنواره ۳ اثر به عنوان آثار برگزیده از سوی داوران انتخاب و به آن‌ها جوایز نقدی و تندیس جشنواره اهدا می‌شود.

نورالله صفرپور با اشاره به اینکه یک اثر نیز از سوی مردم به عنوان اثر مردمی انتخاب می‌شود، تصریح کرد: این جشنواره به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه سرا با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، فرمانداری، شهرداری و شورای شهر صومعه سرا برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام / ق 

برگزاری جشنواره بگو بخند با اجرای هنرمندانی از سراسر کشور در صومعه‌سرا

 

برچسب ها: وزارت ارشاد ، تئاتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.