معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه اراک گفت: دانشگاه اراک دو خوابگاه در سایت سردشت در دست ساخت دارد که یکی از خوابگاه‌ها توسط دانشگاه و دیگری توسط بنیاد ۱۵ خرداد در حال ساخت است.

بهره برداری از دو خوابگاه دانشجویی دانشگاه اراک در ماه‌ها آیندهعلیرضا بهرامی، معاونت آموزشی فرهنگی و دانشجویی دانشگاه اراک در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: دانشگاه اراک دو خوابگاه در سایت سردشت در دست ساخت دارد که یکی از خوابگاه‌ها حدوداً ۳۵۰ نفر ظرفیت دارد و توسط خود دانشگاه مراحل پایانی را سپری میکند و حدود بیش از ۹۵ درصد این خوابگاه آماده است و خوابگاه دیگری توسط بنیاد ۱۵ خرداد در دست ساخت است که حدود ۶۰ درصد آن تکمیل شده است.

وی افزود: همکاری با بنیاد ۱۵ خرداد افتخاری است برای دانشگاه اراک که برای اولین بار توانسته با تعاملات با دیگر بخش‌هایی به غیر از وزارت علوم، بنیاد ۱۵ خرداد را متقاعد کند که برای دانشگاه اراک خوابگاه بسازد.

بهرامی ادامه داد: هدف گذاری قبلی دانشگاه اراک این بود خوابگاهی که توسط خود دانشگاه در دست ساخت است را تا مهر ماه به بهره برداری برسانیم ولی به خاطر اینکه زیرساخت‌هایی مثل آب و برق و گاز و فاضلاب و ... آماده نیست و همچنین مسیر دسترسی هنوز ساخته نشده این خوابگاه برای بهمن ماه مورد بهره برداری قرار میگیرد.

وی تصریح کرد: هدف گذاری بنیاد ۱۵ خرداد این است که سال آینده خوابگاه تحت نظرشان افتتاح میشود و با بهره برداری این دو خوابگاه تقریباً معضل اسکان دانشجو‌ها در خوابگاه برطرف میشود پس تا یک سال آینده دانشجویان با مشکل اسکان در خوابگاه‌ها مواجه هستند.

معاونت آموزشی فرهنگی و دانشجویی دانشگاه اراک بیان کرد: زمان شروع پروژه و کلنگ زنی خوابگاهی که توسط دانشگاه در حال ساخت است در سال ۸۶ بوده است و به دلیل اینکه بودجه‌های دولتی بسیار محدود است و دانشگاه از این بابت در مضیقه قرار دارد ۱۲ سال از زمان شروع پروژه گذشته است.

وی افزود: خوابگاهی که توسط بنیاد ۱۵ خرداد در حال احداث است و سال آینده افتتاح میشود، استارت کاری آن سال ۹۴ خورده است.

بهرامی اظهار کرد: در حال حاضر پتانسیل موجود دانشگاه اراک ۱۴۵۰ دانشجو برای اسکان در خوابگاه‌های دولتی است و بیشتر از این توانایی ندارد و بر اساس قانون خوابگاه به دانشجوی غیر بومی تعلق میگیرد.

انتهای پیام/ ر

معضل اسکان دانشجو‌ها در خوابگاه تا یکسال آینده برطرف میشود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۶:۲۰ ۲۷ شهريور ۱۳۹۸
سلام دانشگاه اراک برای دختران ورودی جدید خوابگاه دارد؟؟؟