معاون استاندار فارس تاکید کرد: نیرو‌های نخبه و خلاق و استعداد‌های برتر سرمایه‌های درونی کشور هستند که باید مورد حمایت قرار گیرند و از ظرفیت آن‌ها بهره گیرند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرضا قاسم‌پور در دیدار با اعضا شورای علمی بنیاد نخبگان استان فارس گفت: این بنیاد با هدایت و حمایت و پشتیبانی از نیرو‌های نخبه در توسعه استان اثر بخش است.

وی با اشاره به شکل‌گیری مجمع خیرین نخبه پرور در استان فارس، عنوان کرد: این مجمع از ظرفیت خیرین و نیکوکاران در جهت حمایت از نخبه‌ها و استعداد‌های برتر استان فعالت می‌کند.

قاسم‌پور با بیان اینکه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است و دولت تدبیر و امید نیز در راستای اجرای آن گام بر می‌دارد، افزود: مردمی بودن، بهره گیری از اقتصاد دانش بنیان، کاهش وابستگی به اقتصاد نفتی و استفاده از سرمایه‌های درونی کشور از جمله الزامات و مولفه‌های اقتصاد مقاومتی است.

  معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس تاکید کرد: نیرو‌های نخبه و خلاق و استعداد‌های برتر سرمایه‌های درونی کشور هستند که باید مورد حمایت قرار گیرند.

وی همچنین به ظرفیت‌های استان فارس در راستای نخبه پروری و تقویت استعداد‌های برتر اشاره کرد و فعالیت نزدیک به ۲۰۰ واحد آموزش عالی، وجود مراکز علمی قدرتمندی همچون دانشگاه شیراز و علوم پزشکی، پارک علم و فناوری، بنیاد نخبگان و ... را از جمله این ظرفیت‌ها برشمرد که در ایجاد رونق اقتصادی، تولید و رفاه عمومی تاثیر گذار هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی باید ارتباطی قوی‌تر از گذشته با بنیاد نخبگان و مراکز علمی و تحقیقاتی داشته باشند، یادآور شد: این ارتباط در دستیابی به اقتصاد دانش بنیان و به تبع ان شکوفایی و توسعه استان موثر خواهد بود.

قاسم‌پور از مدیران دستگاه‌های اجرایی و ادارات و سازمان‌ها خواست از نیروی خلاق و فکر پویای نخبگان در جهت بهبود امور استفاده کنند.

تاکید بر ضرورت حمایت از سرمایه گذار‌های داخلی و خارجی در جهت حل مشکل اشتغال جوانان، راه اندازی دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم که با استفاده از آن‌ها بهره گیری از ظرفیت بنیاد نخبگان محقق می‌شود، جلوگیری از مهاجرت نخبگان و حمایت دستگاه‌های اجرایی از بنیاد نخبگان از دیگر موضوعاتی بود که معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس در این دیدار به آن پرداخت.
انتهای پیام/م

دیدار معاون استاندار فارس با شواری علمی بنیاد نخبگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار