رئیس شورای فرهنگی استاندرای فارس سهل انگاری در انجام وظایف و کم کاری در ادارات و دستگا‌ها را از جمله منکرات دانست و بر لزوم فرهنگسازی برای رفع آن تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرضا قاسم پور در جلسه شورای فرهنگی استانداری فارس، با تاکید بر اینکه اعضا شورای فرهنگی باید در راستای توسعه فرهنگی مجموعه استانداری و سایر دستگاه‌های اجرایی تلاش کنند، تقویت فرهنگ اقامه نماز، عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر، فرهنگ ایثار و شهادت، صرفه جویی، تقویت روحیه انتقاد و نقد پذیری را از جمله محور‌های مهم برشمرد که باید در دستور کار این شورا قرار گیرد.

وی با بیان اینکه توجه به سایر دستگاه‌های دولتی، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها نیز باید در کنار برنامه ریزی‌های فرهنگی داخلی در استانداری مورد توجه باشد بر لزوم تقویت بعد نظارتی استانداری در زمینه‌های فرهنگی تاکید کرد و افزود: باید با شناسایی نقاط ضعف در اجرای امور فرهنگی به اصلاح و رفع آن پرداخته و نقاط قوت را نیز با تشویق و توجه تقویت کنیم.

قاسم پور با تاکید بر اینکه همه تلاش‌ها و برنامه ریزی‌ها باید در راستای توسعه و تحکیم فرهنگ نظام جمهوری اسلامی باشد، عنوان کرد: برنامه ریزی‌های ما باید باعث ارتقا باور‌های دینی، اعتقادی و فرهنگی در مجموعه استانداری و سایر دستگاه‌ها به عنوان کارگزاران نظام و دولت شود.

رئیس شورای فرهنگی استاندرای فارس با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرهنگ را زیربنای اقتصاد و سیاست دانسته اند، یادآور شد: در انجام هر حرکت و فعالیت اقتصادی و عمرانی و ... باید ابتدا پیوست فرهنگی در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه موفقیت در اجرای هر گونه اقدام و فعالیتی در گرو فرهنگسازی و اطلاع رسانی صحیح است، عنوان کرد: دیدگاه فرهنگی باید اولویت مدیران در کنار تخصص باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس توجه به دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران را از دیگر امور فرهنگی مهم برشمرد و اظهار کرد: این دیدار‌ها به عنوان وظیفه همه مدیران و مسئولان در تقویت روحیه تلاشگری و آرامش آن‌ها موثر خواهد بود.

وی ادامه داد: رفع مشکلات خانواده شهدا و ایثارگران باید در دستور کار همه مدیران و مسئولان قرار داشته باشد.

رئیس شورای فرهنگی استانداری فارس با تاکید بر اهمیت امر به معروف و نهی از منکر، معروف اساسی را حفظ نظام جمهوری اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: همه فعالیت‌ها باید به سمتی برود که مردم اعتمادشان به نظام تقویت شود.

وی تکریم مردم و بهبود کیفیت خدمت رسانی به آن‌ها را از دیگر مصادیق امر به معروف برشمرد و عنوان کرد: توسعه دولت الکترونیک به منظور ایجاد شفافیت و پاسخگویی سریع از اقداماتی است که باید در این راستا انجام شود.

قاسم پور با اشاره به اینکه صرفه جویی از دیگر امور معروف است که باید فرهنگ آن در مجموعه استانداری و سایر دستگاه‌ها در هر زمینه‌ای تقویت شود، افزود: هزینه‌های ناشی از این صرفه جویی‌ها در جهت اجرای سایر برنامه‌ها به کار خواهد رفت.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس ترویج و تقویت فرهنگ انتقاد و نقد پذیری را از دیگر مصادیق امور معروف برشمرد و تاکید کردک روحیه نقد پذیری در مدیران و مسئولان زمینه پیشرفت کاری و به تبع آن پیشرفت جامعه را فراهم خواهد کرد.

وی همچنین سهل انگاری در انجام وظایف و کم کاری در ادارات و دستگا‌ها را از جمله منکرات دانست و بر لزوم فرهنگسازی برای رفع آن تاکید کرد.

رئیس شورای فرهنگی استانداری فارس همچنین بر لزوم پیگیری و اجرای مصوبات شورا، بهره گیری از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و تشکل ها، توجه به خدمات مشاوره‌ای و روانشناسی برای کارکنان استانداری، تقویت فعالیت‌های ورزشی، مسابقات و اردو‌های تفریحی و پیگیری تسهیلات بانکی تاکید کرد.
انتهای پیام/م

جلسه شورای فرهنگی استانداری فارس

برچسب ها: استانداری ، ایثار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار