کریستف کاستانر، وزیر کشور فرانسه در شهر بیاریتز در جنوب غربی این کشور هشدار داد نیرو‌های امنیتی هرگونه تجمع خشونت آمیز در حاشیه اجلاس گروه هفت را سرکوب خواهند کرد.

وزیر کشور فرانسه: تظاهرات خشونت آمیز در حاشیه اجلاس گروه ۷ سرکوب می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، کریستف کاستانر، وزیر کشور فرانسه در شهر بیاریتز در جنوب غربی فرانسه هشدار داد نیرو‌های امنیتی هرگونه تجمع خشونت آمیز در حاشیه اجلاس گروه هفت را سرکوب خواهند کرد.

نشست گروه ۷ قرار است از ۲۴ تا ۲۶ اوت در این شهر برگزار شود.

در حالی که تا برگزاری نشست رؤسای جمهور ۷ کشور ثروتمند دنیا در حاشیه سواحل اقیانوس اطلس ۵۰ روز باقی مانده است، کاستانر برای فراهم کردن مقدمات این نشست به بیاریتز سفر کرده است.

وزیر کشور فرانسه گفت این اجلاس - که فرانسه از سال ۲۰۱۱ تاکنون میزبان آن نبوده است- چالشی در زمینه امنیتی است، زیرا خطراتی وجود دارد. کاستانر بسیج فوق العاده نیرو‌های امنیتی داخلی و اتخاذ تدابیر شدید را به ویژه به علت خطر تروریستی وعده داد.

وی افزود: «ما برای فرضیه مقابله با تجمع‌ها آماده می‌شویم. اگر این تجمع‌ها خشونت آمیز باشد ما آن‌ها را سرکوب خواهیم کرد.»

این وزیر فرانسوی گفت: «کل منطقه باسک و همچنین سراسر فرانسه باید امن باشد. ما نیرو‌هایی را در مناطق مختلف بیاریتز و دیگر مناطق مستقر می‌کنیم. برای نظارت بهتر بر تحرکات، مناطق ژئوگرافیک را مشخص کرده ایم و مواظب هستیم کسانی که تهدید به شمار می‌آیند وارد منطقه باسک نشوند.»

ده‌ها گروه و سازمان غیردولتی محلی و بین المللی پیش از این تلویحا با برگزاری نشست گروه ۷ در شهر بیاریتز مخالفت کرده و برخی از آن‌ها نشستی دیگر را در تقابل با این نشست در چند کیلومتری این محل پیش بینی کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار