گروهی در فیسبوک که متعلق به ماموران مرزی آمریکاست، با انتشار پُستی به تمسخر مرگ یک نوجوان گواتمالایی در بازداشتگاهی مرزی در این کشور پرداختند.

ماموران مرزی آمریکا در فیس بوک خود مرگ یک نوجوان مهاجر را به تمسخر گرفتندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یاهو نیوز، گروهی از ماموران مرزی آمریکا با ایجاد یک گروه محرمانه در فیسبوک، مرگ یک نوجوان مهاجر گواتمالایی در یکی از بازداشتگاه‌های این کشور را مورد تمسخر قرار دادند.

این گروه همچنین اقدام به انتشار مطالب نژادپرستانه علیه «الکسندریا اکاسیو کورتز» نماینده دموکرات نیویورک که از بازداشتگاه‌های مهاجران سرکشی کرده بود، کردند.

این گروه که متشکل از ماموران مرزی سابق و فعلی آمریکا بودند در یکی از پست‌های خود در فیسبوک به مرگ یک نوجوان ۱۶ ساله اهل گواتمالا اشاره کردند که در حین بازداشت در گشت مرزی آمریکا جان باخت. آن‌ها نظرات تمسخرآمیزی از جمله «او خب» و یا «اگه مرده که مرده» را در زیر این پست قرار دادند. 

وب سایت «پرو پابلیکا» وجود چنین گروهی در فیسبوک که با نام «من ۱۰-۱۵ هستم» شناخته می‌شود را افشا کرد. ۱۰-۱۵ یک کد گشت زنی مرزی مربوط به مهاجران در بازداشت است. اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد تحقیقاتی را درباره این گروه فیسبوکی آغاز کرده است و به نظر می‌رسد به نوعی درگیر بودن برخی از کارکنان خود در این ماجرا را تائید کرد.

اعضای این گروه که ظاهرا از بازدید اکاسیو کورتز از یکی از بازداشتگاه‌های مرزی در تگزاس ناراضی بودند، تهدیدات جنسی علیه او مطرح کردند.

رئیس گشت مرزی آمریکا با محکوم کردن پست‌های فیسبوکی این گروه از ماموران مرزی، آن‌ها را نامناسب توصیف کرد. این گروه در آگوست سال ۲۰۱۶ در فیسبوک ایجاد شد و ۹ هزار و ۵۰۰ نفر عضو دارد.

پیشتر خبرگزاری فرانسه از مرگ یک نوجوان ۱۶ ساله در بازداشتگاه پلیس در مرز آمریکا خبر داد. بنابر گزارش‌ها این پنجمین کودک مهاجری بود که از دسامبر سال ۲۰۱۸ در این شرایط جان خود را از دست داد. بنابر اعلام رسانه‌های محلی، این نوجوان بیمار شده و یک پرستار برای وی تشخیص سرماخوردگی داده بود. برای این نوجوان داروی ضدویروس تجویز شد و برای جلوگیری از آلوده شدن سایر مهاجران این نوجوان به ایستگاه پلیس وسلاکو منتقل شد. این نوجوان ۱۳ مه در حوالی شهر هیدالگو در تگزاس دستگیر شده بود.

عفو بین‌الملل در این باره اعلام کرد بازداشت افراد به ویژه کودکان در شرایط غیر بهداشتی و غیرانسانی بسیار خطرناک و وحشیانه است. از ابتدای ماه اکتبر سال ۲۰۱۸ بیش از ۴۶۰ هزار نفر در مرز مکزیک و آمریکا دستگیر شدند. بسیاری از مهاجران در انتظار بررسی درخواست پناهندگی‌شان آزاد شده‌اند؛ زیرا مراکز اسکان فوری پلیس مرزی دیگر ظرفیت اسکان این افراد را ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار