معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: هشت کشور هدف برنامه های بازاریابی و تبلیغاتی در زمینه جاذبه های گردشگری خراسان رضوی هستند.

۸ کشور بازار هدف خراسان رضویبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، یوسف بیدخوری معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: یکی از برنامه‌های ویژه امسال در حوزه گردشگری بازاریابی و تبلیغات در دو حوزه داخلی و خارجی است.

وی با بیان اینکه در حوزه خارجی این مهم با جدیت و سرعت در حال پیگیری است، تصریح کرد: در این راستا هشت کشور که به خاطر نزدیک بودن و همجواری بیش از بقیه کشور‌ها بازار هدف گردشگری استان هستند مانند:  افغانستان، عراق، آذربایجان، عمان، کویت، امارات، پاکستان و هندوستان می‌باشند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: در این زمینه در سه حوزه گردشگری زیارت، سلامت و تجاری اقدام به معرفی جاذبه ها، ظرفیت‌ها و توان استان خراسان رضوی می‌شود تا شاهد حضور بیشتر و پررنگ‌تر گردشگران در استان باشیم.

بیدخوری افزود: معرفی و تبلیغات، رمز حضور و ترغیب گردشگران و مهمترین اصل در ایجاد میل در آنان برای حضور در مقاصد گردشگری و انگیزه‌ای برای تکرار تجربه سفر برای آنان خواهد بود.

 وی با بیان اینکه تبلیغات و آگاهی دادن نسبت به جاذبه‌های گردشگری و بخصوص معرفی مناطق کمتر شناخته شده می‌تواند در انتخاب مقصد گردشگران تاثیر بسزایی داشته باشد، ادامه داد: با توجه به اینکه استان خراسان رضوی مقصد نیمی از گردشگران ورودی به کشور است می‌توان با معرفی و تبلیغات هر چه بیشتر و بهتر جاذبه‌های گردشگری این سهم را افزایش داد.

معاون گردشگری اداره میزاث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی گفت: در این راستا رایزنی‌ها و برنامه ریزی‌های لازم با بخش خصوصی انجام شده و هدف گذاری برای شرکت و برگزاری نمایشگاه‌های خارجی در این کشور‌ها صورت گرفته است.

بیدخوری  افزود: در حوزه داخلی نیز طبق برنامه ریزی انجام شده هر شهرستان در طول سال موظف به برگزاری یک تا دو جشنواره شده است تا شاهد حضور بیشتر گردشگران باشیم.

وی عنوان کرد: برگزاری رالی خانوادگی، رالی گردشگری و جشنواره‌های متعدد بومی و محلی از جمله برنامه‌های استانی و شهرستانی در این راستاست.
 
 
انتهای پیام//ع.م
 

هشت کشور هدف برنامه های گردشگری خراسان رضوی هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.