رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : تا کنون بیش از ۱۴۲ هزار تن گندم از مزارع استان برداشت شده است. برداشت بیش از ۱۴۲ هزار تن گندم از مزارع کرمانشاه

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ،نوربخش حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به بارندگی‌های خوب فصل بهار، گفت : تولید وخرید گندم در کرمانشاه نسبت به مدت مشابه سال گذشته روند افزایشی دارد.

وی با بیان اینکه ۳۷۵ هزار هکتار از اراضی این استان امسال زیر کشت گندم رفته است، گفت : ۲۸۵ هزار هکتار از این میزان گندم دیم و مابقی اراضی زیر کشت گندم آبی رفته است.

وی تعداد مراکز خرید تضمینی گندم را ۸۰ مرکز اعلام و بیان کرد: تا به امروز ۱۴۲ هزار تن گندم از ۱۳ کمیسیون خرید شهرستان‌های تابعه استان خریداری شده است.

حاتمی با پیش‌بینی تولید بیش از ۸۳۰ هزار تنی گندم در استان کرمانشاه، ادامه داد: تا کنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۸۰ درصد افزایش خرید داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه برداشت گندم در مناطق گرمسیری استان روبه اتمام است، افزود: بهای بیش از ۷۵ درصد از گندم تحویلی کشاورزان و بهره‌برداران تا به امروز پرداخت شده است.

این مسؤول تصریح کرد: یکی از سیاست‌های سازمان جهاد کشاورزی در استان؛ ورود ارقام جدید، ارقام با پتانسیل تولید بالا، سازگار با شرایط محیطی استان و مقاوم به بیماری‌ها است که بدین‌منظور منطقه گراوند در دهستان سراب نیلوفر یک رقم گندم «آذران» به صورت دیم توسط یک کشاورز کشت شده که روز گذشته با حضور ناظران، ۸ تن ۴۳۵ کیلوگرم دیم را در هکتار برداشت کردند که رکودی بی‌نظیر محسوب می‌شود .

 

 

انتهای پیام/د

روند افزایشی تولید وخرید گندم

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.