اسلامی گفت: باید با توجه به تعداد ازدواج‌هایی که در طول سال انجام می‌شود سالانه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تولید کنیم.

باید سالانه 400 هزار واحد مسکونی تولید و عرضه کنیمبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در اولین اجلاس مجمع مشورتی گروهک‌های کمیسیون شهرسازی کلان شهرها اظهار کرد: ما به همگرایی و ایجاد رویه‌های مشترک برای مقابله برای مقابله با رویه‌های مختلفی که در سال‌های گذشته شکل گرفته است، نیازمندیم.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته وضعیت شهرسازی با توجیحات گوناگون به شکل نامطلوبی رسیده، گفت: اولین دستاورد این مجمع شکل‌ گیری پتانسیلی است که در ایجاد پارلمان‌های شهری الزاماتی را فراهم می‌کند تا کسانی که می‌خواهند عضو شورای شهر شوند از حداقل‌های فکری برخوردار باشند و بخش مهم شهر سازی توجه به معماری است که اتصال مستقیم به زندگی مردم دارد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد:اگر نتوانیم آرامش و آسایش را در شهر برای مردم فراهم کنیم به وظیفه خود عمل نکرده‌ایم.

اسلامی افزود: کسب و کارهای مزاحم و حاشیه نشینی زمانی رخ می‌دهد که ما مردم را نبینیم و زمانی که بتوانیم هسته‌های فکری مشترکی را ایجاد کنیم کار با ارزشی را انجام داده‌ایم.

وی با بیان اینکه طرح‌های شهری هیچگونه انطباقی با طرح جامع ندارد، اظهار کرد: ۷۵ درصد در آمد مدیریت شهری از فروش فضا‌های شهری و صدور پروانه تامین می‌شود و الگوی ساخت و ساز فعلی کار شهرداری‌ها را سخت کرده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نیازمند تغییرات عالی در شورای عالی شهرسازی هستیم تا یک نظام کنترل شهرداری به وجود آوریم، خاطر نشان کرد: اگر چه نظام کنترل ساختمانی اثر گذار نبوده، اما در مورد کنترل شهرسازی آیین نامه نداریم.

وی در ادامه با بیان اینکه هیچ شرکتی را ملزم به فعالیت در بافت فرسوده نکرده‌ایم، گفت: در صورت مشاهده با مصادیق آن برخورد خواهیم کرد.

اسلامی با بیان اینکه هر محله‌ای اقتضای خودش را دارد و باید برای بخش‌هایی که دارای شهر مردگی شده راهکار مشخص ارائه دهیم، گفت: در بعضی از شهر‌ها بنیاد مسکن را مامور کردیم تا نسبت به آیین نامه وضعیت اقدام کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه برای تولید مسکن از شهرداری‌هایی که دارای کفایت هستند استفاده‌می‌کنیم و سالانه باید حداقل ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تولید و عرضه کنیم، گفت: این عدد بر مبنای ازدواج‌هایی است که در طول سال انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در این راستا از تراکم پایین و متوسط استفاده می‌کنیم،گفت: تلاش می‌کنیم شهرک‌های اقامتی را با کیفیت مناسب ارائه دهیم.

اسلامی با بیان اینکه توسعه پایدار به معنای این است که خودرو محوری را کاهش دهیم، اظهار کرد: شهر برای رانندگی نیست و باید برای زندگی باشد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: برای جاده‌های ورودی به شهر‌های بزرگ که تلفات زیادی هم دارد باید کار‌های اساسی انجام دهیم و برای ساخت و ساز‌های غیر مجاز که در حریم شهر‌ها ایجاد شده و چهره آن‌ها را زشت کرده کار جدی انجام دهیم، زیرا این وضعیت برای مردم معضل ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار