دبیر کمیته فرهنگی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمانشاه گفت : فرهنگ و هنر ظرفیت بسیار بزرگی برای مقابله با قاچاق کالا و روی آوری مردم به مصرف کالا‌های ایرانی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ،پریسا محمدی دبیر کمیته فرهنگی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمانشاه عدم استفاده از کالا‌های قاچاق را نیازمند فرهنگ سازی دانست و گفت : باید تبعات استفاده از این گونه کالا‌ها به زبان فرهنگ و هنر به اقشار مختلف جامعه یادآوری و آثار زیان بار آن بر روی اقتصاد کشور تبیین شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ و هنر ابزاری تأثیرگذار و ظرفیتی بی بدیل برای هدایت مردم در زمینه عدم استفاده از کالا‌های قاچاق است، گفت : کمیته فرهنگی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمانشاه در ۲ سال اخیر اقدام‌هایی در این راستا انجام داده است.

وی اطلاع رسانی و تبلیغات از طریق رسانه‌ها، چاپ دفترک‌های آموزشی، مونشن گرافی و دیگر موارد را از جمله اقدام‌های انجام شده ذکر کرد.

وی همچنین رسانه‌ها را یکی از ظرفیت‌های تأثیرگذار برای تبیین آثار زیان بار قاچاق کالا دانست و گفت: خوشبختانه رسانه‌های استان کرمانشاه همکاری بسیار خوبی با این کمیته در راستای تحقق اهداف کمیسیون دارند.

معاون فرهنگی و امور رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در ادامه سخنان خود با اشاره به نامگذاری امسال به نام رونق تولید از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: تبیین آثار زیان بار قاچاق کالا بر روی اقتصاد کشور می‌تواند به رونق تولید کمک کند.

محمدی اظهار داشت: اگر آثار مثبت رونق تولید مانند میزان اشتغالزایی آن به اطلاع مردم برسد به طور قطع مردم به سمت استفاده از تولیدات داخلی روی می‌آورند.

وی یادآوری کرد که کمیته فرهنگی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اطلاع رسانی در مورد آثار مثبت رونق تولید را در برنامه‌های خود دارد، افزود: در این راستا اطلاع رسانی‌های گسترده‌ای در قالب رسانه‌ها، چاپ کتاب و بروشور، مونشن گرافی، برگزاری نمایش و کلیپ‌های کوتاه را در دست اجرا داریم.

وی تحقق اهداف را منوط به تأمین اعتبارات مورد نیاز دانست و گفت: برای اجرای برنامه‌ها نیازمند تأمین و اختصاص اعتبارات مورد نیاز هستیم.

وی همچنین از دستگاه‌های زیرمجموعه کمیته فرهنگی کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان قدردانی کرد و گفت: تحقق اهداف با همکاری و همراهی این دستگاه‌ها عملیاتی شده است.

 

 

انتهای پیام/د

باید تبعات استفاده از کالا‌ها قاچاق به زبان فرهنگ و هنر به اقشار مختلف جامعه یادآوری شود

 

برچسب ها: تعزیرات ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.