رئیس فدراسیون تیراندازی گفت: سال ۹۳ استان ایلام در حوزه ورزش تیراندازی رتبه ۲۸ کشور را داشت، اما هم اکنون با تلاش مسئولان جزو سه استان برتر است.

ایلام جز سه استان برتر رشته تیراندازی در کشور

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، علی دادگر رئیس فدراسیون تیراندازی در نشست مجمع عمومی هیات تیراندازی استان ایلام گفت: جزو سه رتبه برتر بودن کشور و داشتن بازکنان ملی استان با جمعیت ۵۰۰ هزار نفر جای تحسین و تشکر دارد.

وی با بیان اینکه ایلام دارای ظرفیت و پتانسیل‌های بسیاری است، افزود: ۲ سوم ورزشکاران در مسابقات آسیایی و چهار نفر از خانواده تیراندازی کشور ایلامی هستند که نشان از اهمیت این رشته و توانایی و استعداد قابل تحسین در استان دارد.

دادگر به حضور موفق آرمینا صادقیان تیرانداز ایلامی اشاره کرد و گفت: این ورزشکار سال گذشته اولین مدال نقره میکس جهان را برای ایران به ارمغان آورد و یکی از امید‌های کسب سهیمه المپیک کشور است.

وی با بیان اینکه کمبود امکانات در شهرستان‌ها وجود دارد، اضافه کرد: بودجه فدراسیون تیراندازی سالجاری ۲۵ درصد کمتر از سال گذشته است و سبب شده آن طور که باید نتوان به هیات‌های استانی کمک کرد.

رییس فدراسیون تیراندازی کشور اظهار کرد: سالن تیراندازی که با تلاش مسئولان راه اندازی شد افق روشنی برای این ورزش در ایلام است هر چند تا رسیدن به ایده ال فاصله دارد، اما مشکلات و نقص‌های آن رفع خواهد شد.

رئیس فدراسیون تیراندازی همچنین گفت: ورزشکاران ایلامی برای حضور در مسابقات از پرداخت هزینه معاف می‌شوند و امیدواریم با توجه به استعداد موجود در این رشته استان ایلام به قطب تیراندازی کشور تبدیل شود.

دادگر به دشواری مسابقات امسال اشاره کرد و گفت: از آنجا که این رشته المپیکی است و کشور‌ها با مدال‌های المپیکی ارزیابی می‌شوند بنابراین سال سختی پیش روی فدراسیون برای کسب سهمیه ۲۰۲۰ است.

انتهای پیام/اس

وضعیت تیراندازی استان ایلام

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.