پیش بینی برداشت ۱۸ هزار تن گندم و جو از مزارع نهاوند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: پیش بینی می‌شود ۱۸ هزار تن گندم و جو از مزارع این شهرستان برداشت شود.

پیش بینی برداشت ۱۸ هزار تن گندم و جو از مزارع نهاوندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حسین خردمند، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: شهرستان نهاوند به واسطه وجود آب‌های سطحی و همچنین بارش‌های مناسب یکی از مراکز عمده کشت گندم استان است که سالانه ده‌ها هزار تن از ارقام مختلف محصول گندم از آن برداشت می‌شود.

وی افزود: در این شهرستان مجموعا ۱۶ هزار هکتار زمین دیم وجود دارد که ۹ هزار هکتار آن به جو و ۷ هزار هکتار دیگر به گندم اختصاص دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند از پیش بینی برداشت ۱۸ هزار تن محصول از این مزارع خبر داد و افزود: از مجموع ۱۶ هزار هکتار زمین دیم پیش بینی می‌شود ۷ هزار تن گندم و ۱۱ هزار تن جو برداشت شود.

خردمند با بیان اینکه برای خرید محصولات تولیدی چهار مرکز در سطح شهرستان تدارک دیده شده است گفت: برای خرید گندم و جو کشاورزان دو مرکز خرید دولتی و دو مرکز بخش خصوصی شامل کارخانه آرد و شرکت کوثر خزل آماده و مهیا شده است.

وی افزود: در کار برداشت گندم و جو ۱۲۵ کمباین بومی و مهاجر، ۲۰۰ تراکتور و ۴۰ دروگر به کار گرفته شده و ۱۲ کارشناس کشاورزی نیز بر کیفیت کار برداشت این محصولات نظارت دارند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با بیان اینکه کار برداشت گندم و جو آبی هنوز در سطح شهرستان انجام نشده از ذخیره سازی بخش عمده گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در انبار و سیلو‌های نهاوند خبر داد و گفت: در نهاوند قابلیت ذخیره گندم به میزان ۲۰ تا ۲۲ هزار تن وجود دارد و در صورت نیاز بخشی از آن در انبار‌های مرکز استان ذخیره می شود.

خردمند ارقام گندم نهاوند را یکی از مرغوب‌ترین گندم‌های استان ذکر کرد و افزود: ارقام گندم تولیدی نهاوند شامل پیشگام، میهن و سایونز است که امسال هم واریته‌ای به نام حیدری به آن اضافه شده که از ارقام با مرغوبیت بالای گندم است.

انتهای پیام/ب

آغاز برداشت گندم و جو از اراضی دیم نهاوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.