یک روزنامه آلمانی اعلام کرد وزیر دفاع آلمان احتمالا جانشین «ژان کلود یونکر» رئیس فعلی کمیسیون اروپا شود.

احتمال انتصاب وزیر دفاع آلمان برای ریاست کمیسیون اروپابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه آلمانی دیولت امروز (سه‌شنبه) در گزارش اعلام کرد «اورسولا فن در لاین» وزیر دفاع آلمان احتمالا جانشین ژان کلود یونکر، رئیس فعلی کمیسیون اروپا شود.

بر اساس گزارش این روزنامه، «فن در لاین» یکی از گزینه‌های مورد نظر دونالد توسک، رئیس شورای اروپا است و حمایت او را به همراه دارد. او همچنین از هم‌پیمانان نزدیک آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان است و همین بخت او را برای به دست آوردن ریاست کمیسیون اروپا افزایش می‌دهد.

روزنامه دیولت در حالی از احتمال ریاست فن درلاین در کمیسیون اتحادیه اروپا خبر داده است که پیشتر برخی رسانه‌ها اعلام کردند کریستین لاگارد، رئیس فعلی صندوق بین المللی پول یکی از گزینه‌های احتمالی ریاست کمیسیون اتحادیه اروپا است.

پیش از این اعلام شد چارلز میشل، نخست وزیر بلژیک گزینه احتمالی برای جانشینی دونالد توسک است. همچنین ماروش شفوفیچ، سیاستمدار اسلواکی نیز به عنوان سرپرست سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نظر گرفته شده است.

دوره ریاست ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا و دونالد توسک، رئیس شورای اروپا اواخر ماه اکتبر به پایان می‌رسد. اما کشور‌های اتحادیه اروپا هنوز در مورد نامزد‌های جانشینی این افراد به توافق نرسیده‌اند. دونالد توسک پیش از این فرانتز تیمرمانز، سیاستمدار چپ میانه از هلند را به عنوان جانشین خود معرفی کرده بود که با مخالفت سیاستمدارانی از لهستان، مجارستان و رومانی مواجه شد.

آنتونیو تاجانی، رئیس پارلمان اروپا، اواخر ماه گذشته میلادی اعلام کرد پارلمان اروپا روز ۳ ژوئیه بدون در نظر گرفتن گزینه مورد نظر شورای اروپا، رئیس جدید خود را انتخاب می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار