رئیس کمسیون اروپا گفت سران کشور‌های اروپایی باید بتوانند نامزد‌هایی را برای تصدی سمت‌های ریاست کمیسیون اروپا و ریاست شورای اروپا معرفی کنند و تاخیر بیشتر در این خصوص بی معنی است.

انتقاد یونکر از تاخیر در معرفی چهره‌های کلیدی اتحادیه اروپابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی ای پی تی ان، سران کشور‌های اروپایی دور جدید از گفتگو‌ها را برای رسیدن به توافقی در معرفی ریاست بر این گروه ۲۸ نفری شروع کرده‌اند.

سران کشور‌های اروپایی تا کنون از معرفی چهره‌هایی که جایگزین ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا و دونالد توسک، رئیس شورای اروپا باشند، ناکام مانده‌اند.

یونکر در گفت‌وگو با خبرنگاران تاکید کرد امیدوار است سران کشور‌های اروپایی بتوانند نامزد‌هایی را برای تصدی این دو مقام بسیار مهم در اتحادیه اروپا معرفی کنند و تاخیر بیشتر در این خصوص بی معنی است.

وی تصریح کرد نامزد‌هایی که "حزب مردم اروپا" برای جایگزینی وی معرفی کرده است، بیشترین آرا را در نشست ماه مه در پارلمان اروپا به دست آورده بودند.

با وجود ناکامی و از دست رفتن کرسی‌های فعلی در انتخابات اتحادیه اروپا، حزب راستگرای میانه "مردم اروپا" بزرگترین گروه سیاسی در پارلمان اروپا به شمار می‌آید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار