رئیس پارلمان اروپا اعلام کرد ریاست این پارلمان در روز سوم ژوئیه به فردی که بیشترین آراء را در انتخابات کسب کند، خواهد رسید.

رئیس جدید پارلمان اروپا سوم ژوئیه انتخاب می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، آنتونیو تاجانی، رئیس پارلمان اروپا، روز گذشته اعلام کرد پارلمان اروپا روز ۳ ژوئیه بدون در نظر گرفتن گزینه مورد نظر شورای اروپا، رئیس جدید خود را انتخاب می‌کند.

وی پس از برگزاری نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل، در کنفرانسی خبری گفت: ریاست پارلمان اروپا به فردی که بیشترین آراء را در انتخابات پارلمانی کسب کند، خواهد رسید.

تاجانی که دوره انتصاب وی در ماه ژوئیه پایان می‌یابد، افزود: انتخاب رئیس پارلمان اروپا کاملا مستقل از شورای کشور‌های عضو است.

ریاست پارلمان اروپا، ریاست بانک مرکزی اروپا و همچنین تعیین جانشین «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اروپا از موضوعات مورد بحث سران اروپایی در بروکسل بوده است.

دوره ریاست ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا و دونالد توسک، رئیس شورای اروپا اواخر ماه اکتبر به پایان می‌رسد. اما کشور‌های اتحادیه اروپا هنوز در مورد نامزد‌های جانشینی این افراد به توافق نرسیده‌اند. دونالد توسک پیش از این فرانتز تیمرمانز، سیاستمدار چپ میانه از هلند را به عنوان جانشین خود معرفی کرده بود که با مخالفت سیاستمدارانی از لهستان، مجارستان و رومانی مواجه شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار