قائم‌مقام کمیته امداد استان کرمان گفت: همزمان با آغاز دهه کرامت ۱۱۰ نفر از ایتام تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان برای نخستین بار به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

اعزام ۱۱۰ نفر از ایتام کرمانی به مشهد مقدسبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سهراب روستایی؛ قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان برگزاری اردو‌های زیارتی، آموزشی را یکی از فعالیت‌های فرهنگی این نهاد به‌منظور تقویت بنیه اعتقادی مددجویان دانست و گفت: همزمان با آغاز دهه کرامت ۱۱۰ نفر از ایتام تحت حمایت کمیته امداد استان در رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال به اردوی زیارتی مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

وی افزود: این ایتام برای نخستین بار با کمک خیران نیکوکار به مدت پنج روزبه این سفر زیارتی اعزام می‌شوند.

روستایی به اهمیت برگزاری اردو‌های زیارتی، سیاحتی و آموزشی برای جامعه هدف تحت حمایت کمیته امداد اشاره کرد و گفت: یکی از اولویت‌های مهم کمیته امداد ارتقاء سطح علمی و فرهنگی خانوار‌های تحت حمایت است و به همین منظور کمیته امداد با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی ازجمله برگزاری اردو‌های تفریحی، آموزشی، سیاحتی و زیارتی به دنبال تحقق این هدف است.

وی به اجرای طرح شوق زیارت توسط این نهاد اشاره کرد و بیان داشت: این طرح به‌منظور فراهم کردن بستر مناسب برای اعزام مددجویانی که تاکنون به اماکن زیارتی مشهد مقدس و عتبات عالیات مشرف نشده‌اند در حال اجرا است و در قالب این طرح مددجویان زیارت اولی با کمک خیران به اردو‌های زیارتی اعزام می‌شوند.

قائم‌مقام کمیته امداد استان کرمان افزود: خیران نیکوکار برای مشارکت در طرح شوق زیارت می‌توانند به سایت شوق زیارت به آدرس shogheziarat.ir مراجعه کرده و با ثبت‌نام در این طرح زمینه اعزام مددجویان و نیازمندان را به سفر‌های زیارتی مشهد مقدس و عتبات عالیات فراهم کنند.

گفتنی است؛ طی سال گذشته ۵۸۵۶ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان به مشهد مقدس و ۳۲۴۳ نفر نیز به عتبات عالیات اعزام شده‌اند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار