حشمت الله عسگری گفت: ایجاد ناحیه صنعتی که واحدهای آن منشعب از ظرفیت‌های منطقه کالپوش و مناطق اطراف باشد مورد تایید و در دستور کار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، حشمت الله عسگری معاون استاندار سمنان در نشستی با فعالان اقتصادی بخش کالپوش شهرستان میامی در دهیاری نردین، ضمن بیان اینکه این شهرستان در صدر توجهات مسئولان و مدیران ارشد استان است و این منطقه به‌صورت ویژه و مجزا دیده شده است، تاکید کرد: اسناد توسعه‌ای میامی، بازنگری و مسیرهای توسعه آن تبیین شده است.

وی با بیان اینکه علی رغم همه مشکلات، بیش از ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات روستایی در سال گذشته پرداخت شده است، افزود: در کالپوش، بیش از ۸.۵ میلیارد تومان تسهیلات روستایی پرداخت شده است.

معاون استاندار سمنان گفت: از ظرفیت نیروی انسانی استان در مناطق محروم و به‌ویژه کالپوش استفاده شده و تلاش شود تا مشاوره‌های مناسبی به اهالی این بخش ارائه شود.

عسگری با بیان اینکه گلِه‌های مردم در اخذ وثایق توسط بانک‌ها امر مشهود و درستی است و لازم است بانک‌ها به روستائیان و بانوان توجه بیشتری کنند، بیان داشت: ایجاد ناحیه صنعتی که واحدهای آن منشعب از ظرفیت های منطقه کالپوش باشد مورد تایید است و تلاش می‌شود تا بزودی با تایید استاندار سمنان عملیات اجرایی آن نیز آغاز شود.

وی درباره موانع تولیدات روستایی و صنایع دستی نیز توضیح داد: بازاریابی و بازار سازی دو مقوله مهم تولید بوده و لذا باید تلاش شود تا این دو توسط روستائیان فعال در این بخش پیگیری شود لذا با توجه به اینکه کالپوش قطب کشاورزی استان است، باید تلاش شود تا واحدهای مرتبط صنعتی به‌ویژه بسته بندی و فرآوری مواد غذایی در این بخش ایجاد شود.

انتهای پیام /ع

منبع: خبرگزاری مهر

تلاش برای ارتقای تولیدات روستایی

برچسب ها: اقتصادی ، اشتغال ، روستاها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار