اصغر نورالله زاده گفت: در سال جاری اعتبارات صندوق کار آفرینی با اولویت در پرداخت تسهیلات، به حوزه‌های فرآوری هشتاد درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، اصغر نورالله زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی در حاشیه سفر به استان سمنان، با بیان اینکه امسال اعتبار صندوق کارآفرینی امید حدود ۸۰ درصد افزایش یافته است،گفت: امسال با اولویت حوزه های فرآوری، بسته بندی و بومگردی در پرداخت تسهیلات، پیش بینی می شود با وضعیت اعتباری ۱۰۰ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد شود.

وی افزود: ۶۰ درصد تسهیلات صندوق کارآفرینی امید برای توسعه کسب و کار در محیط روستایی و عشایری در زمینه کشاورزی و صنایع تبدیلی پرداخت شده است.

نورالله زاده افزود: سال ۹۷ رتبه دوم در بخش بیشترین پرداخت تسهیلات مربوط به صنعت و معدن شامل معدن‌های کوچک و در رتبه بعدی مربوط به صنعت کشاورزی بخش صنایع دستی است.

وی با بیان اینکه سال ۹۷ تمام اعتبارات مرحله اول و دوم تسهیلات به طور کامل جذب شد، تصریح کرد: سال گذشته تعهد صندوق کارآفرینی امید ۱۰ هزار میلیارد ریال بود که این صندوق بیش از تعهد و حدود ۱۰ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال پرداخت کرد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی اظهار داشت: سهم صندوق کارآفرین امید در مرحله اول و دوم از محل صندوق توسعه ملی ۱۷.۵ درصد بود و به دلیل عملکرد مطلوب در ارزیابی در مرحله سوم و چهارم این سهم به ۲۲.۵ درصد افزایش یافت.

وی خاطرنشان کرد: سال ۹۷ در مرحله اول و دوم، صندوق کارآفرینی امید ۲۳ هزار و ۵۰۰ طرح را مورد حمایت قرار داد که با حمایت از این تعداد طرح با رویکرد اشتغالزایی روستایی و عشایری ۵۶ هزار فرصت شغلی با بیمه ایجاد شد.

نورالله زاده براز داشت: در مرحله سوم و چهارم ۱۶ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی به منظور اشتغالزایی به صندوق کارآفرینی امید اختصاص یافت و امید است با پیش بینی‌های انجام شده و طرح‌های تصویب شده این اعتبار جذب شود.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید به منظور افتتاح ۶ طرح اقتصادی با ظرفیت اشتغالزایی برای بیش از ۱۱۰ نفر در سه شهرستان دامغان، میامی و شاهرود به مدت ۲ روز به استان سمنان سفر کرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای پیام / م

اختصاص ۱۶ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی به منظور اشتغالزایی

برچسب ها: اشتغال ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.