رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ۵۳۷۲ دانشجو در ۹۵ رشته در این دانشگاه در حال تحصیل هستند که تعداد ۲۳۴ از آنان دانشجوی غیر ایرانی است.

بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ نفر در دانشگاه علوم پزشکی مشغول تحصیل هستندبه گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ،مرادی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:در حوزه آموزش هم اکنون ۸ دانشکده با ۵۰۳ عضو هیئت علمی فعال بوده و در مجموع ۵۳۷۲ دانشجو در ۹۵ رشته در این دانشگاه در حال تحصیل  هستند که تعداد ۲۳۴ از آنان دانشجوی غیر ایرانی هستند.

بیان کرد:در حوزه تحقیقات و فناوری هم اکنون دو پژوهشکده سلامت و فناوری سلامت متشکل از ۶ مرکز تحقیقاتی با موافقت قطعی و۷ مرکز تحقیقاتی با موافقت اصولی با ۲۹ عضو هیات علمی پژوهشی فعال وجود دارد و این حوزه اخیرا رتبه ۲۰۱ تا ۳۰۰ جهانی را در حیطه پزشکی بالینی به دست آورده است.

وی افزود:ثبت ۱۴۷ اختراع داخلی و یک اختراع بین المللی، کسب رتبه هشتم در بین دانشگاه‌های کل کشور، رتبه اول در بین دانشگاه‌های تیپ ۲ و کسب رتبه اول در زمینه تحقیقات دانشجویی در بین دانشگاه‌های تیپ ۲ از جمله افتخارات کسب شده در این حوزه است.

مرادی  گفت:در حوزه درمان می‌توان به انجام بیش از ۱۳۱ هزار عمل جراحی در سال گذشته و همچنین افزایش ارائه خدمات استاندارد به بیماران سکته حاد قلبی و کسب رتبه نمونه کشوری با DDT کمتر از میانگین کشوری، راه اندازی مرکز جامع بیماران خاص در کلینیک بوستان، افزایش ۴۹ دستگاه همودیالیز در شهرستان ها، راه اندازی کلینیک تخصصی ام اس، افزایش تعداد تخت‌های سوختگی با تکمیل و تجهیز مرکز سوانح سوختگی گلستان، پیگیری و راه اندازی مرکز کاشت حلزون مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره)، پیگیری افزایش و توسعه تخت‌های بیمارستانی به میزان ۲۴۸ تخت و جذب و اختصاص و اعزام ۶ متخصص جهت بیمارستان صحرایی ثلاث به صورت مقیم اشاره کرد.

وی افزود: در حوزه بهداشتی از جمله رتبه‌های کسب شده می‌توان از کسب رتبه اول کشوری در زمینه سرانه بازرسی روزانه از کارگاه‌های تحت پوشش، کسب رتبه دوم در سومین همایش بین المللی بهداشت محیط در اجرای فعالیت‌های روستای سالم، راه اندازی مرکز تحقیقات بیماری‌های رفتاری و مرکز مشاوره شماره ۲ زنان آسیب پذیر و مرکز مشاوره ۲ بیماری‌های رفتاری، راه اندازی و تجهیز آزمایشگاه رفرنس بهداشت حرفه‌ای در غرب کشور و راه‌اندازی مرکز تحقیقات و کلینیک طب کار نام برد.

وی ادامه داد:در حوزه غذا و دارو خرید بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی سرمایه‌ای برای بیمارستان‌های دانشگاه در دو سال گذشته از قبیل دو دستگاه رادیوتراپی مدرن، یک دستگاه سیتی اسکن آنژیوگرافی۲۵۷ اسلایس، یک دستگاه پت اسکن مدرن و... و همچنین تجهیز بیمارستان پاوه، تجهیز بیمارستان ثلاث‌باباجانی، تجهیز بیمارستان تازه تاسیس سوختگی و تجهیز کلینیک‌های تازه تاسیس دانشگاه از جمله اقدامات مهم این حوزه می‌باشد.

مرادی گفت:از جمله پروژه‌های در دست اجرا در این دانشگاه می‌توان به فاز اول دانشکده پزشکی، بیمارستان سوانح و سوختگی، مرکز رادیوتراپی و شیمی درمانی بیمارستان امام رضا (ع)، تکمیل مقاوم سازی دانشکده دندانپزشکی، احداث اورژانس بیمارستان امام رضا (ع)، اجرای فاز اول بیمارستان ۶۴ تختخوابی روانسر، تکمیل بیمارستان ۳۲ تختخوابی ثلاث‌باباجانی، عملیات اجرایی فاز اول دانشکده پزشکی، احداث بیمارستان ۹۶ تختخوابی خیرین موسسه ملل و احداث بیمارستان ۸۱ تختخوابی خیرین کاشان اشاره کرد

انتهای  پیام/ز



 

انجام بیش از ۱۳۱ هزار عمل جراحی در سال گذشته

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.