مسئولان اجرایی شهرداری منطقه ۲ در جهت رفع مشکلات این منطقه وارد عملیات اجرایی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، احسان قیطاقی معاون فنی و اجرایی شهرداری منطقه ۲ گفت: مشکلات این منطقه از خیابان‌های خاکی تا ترافیک‌های سنگین و عدم دسترسی به معابر اصلی و فرعی را شامل می‌شود که در بازدید شهردار مشهد و اعضای شورای شهر سعی شد بخش عظیمی از این مشکلات به همت و همکاری مدیریت شهری برطرف شود.

معاون فنی و اجرایی شهرداری منطقه ۲ افزود: در دوره جدید مدیریت شهری تخصیص بودجه با اولویت مناطق کم برخوردار در مباحث عمرانی و اجرایی شکل گرفته است.

قیطاقی نبود زیر ساخت‌های شهری را باعث کندی روند اجرای پروژه‌های شهری مخصوصا در مناطق کم برخوردار ارزیابی کرد و گفت: ابتدا در محلات باید اقدامات عمرانی از قبیل احداث کانال‌های جمع آوری آب‌های سطحی و جمع آوری فاضلاب‌های خانگی صورت بگیرد تا بعد بتوان به سایر مراحل عمرانی مانند آسفالت رسید.

معاون فنی و اجرایی شهرداری منطقه ۲ به احداث بلوار ۵۰ متری کشاورز اشاره کرد و بیان کرد: این پروژه در جهت تسهیل در رفت و آمد و کاهش ترافیک عبوری از میدان شهید فهمیده و صد متری در حال اجراست که اعتباری بالغ بر ۸.۵ میلیارد تومان نیز برای آن تخصیص یافته است.
 
 قیطاقی بر افزایش راه‌های دسترسی شهروندان به مجتمع‌های ساماندهی مشاغل بلوار طرحچی و راه‌های روستایی منشعب از این خیابان تاکید کرد و ادامه داد: مدیریت شهری با هدف خارج نمودن مشاغل الاینده از هسته مرکزی شهر مبادرت به همکاری با بخش خصوصی برای ایجاد مجتمع‌های ساماندهی مشاغل مزاحم در خارج از هسته مرکزی و نقاط حاشیه شهر کرده است.

وی تصریح کرد: ساماندهی مشاغل مزاحم در قالب‌های مجتمع‌های ساماندهی تعریف شده اند که ۴ مورد از این مجتمع‌ها در شامل مجتمع خدمات خودرویی فجر طبرسی، مجتمع خدمات خودرویی توانا، مجتمع خدمات خودرویی سامان اوج و مجتمع ساماندهی پردیس محدوده منطقه ۲ قرار گرفته است.

وی دغدغه‌های مدیران شهری را علاوه بر ساخت و ساز ابنیه و فضای سبز، مباحث و معضلات اجتماعی برخی محلات عنوان کرد و افزود: همانطور که زیبایی بصری در شهر مد نظر است نباید از زیبایی‌های فرهنگی و اجتماعی شهر نیز غافل شد.
انتهای پیام//د.ف

منطقه 2 مشهد در راه اصلاح

برچسب ها: شهرداری ، شورای شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.