پیروز بخت گفت:در بسیاری از حوزه‌ها در کشور پیشرفت خوبی داشته‌ایم، اما کشور ما از تقلب در تولید محصولات رنج می‌برد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ نیره پیروز بخت رئیس سازمان ملی استاندارد کشور ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیران کل استاندارد استان قم که در سالن همایش اداره کل استاندارد برگزار شد، با تأکید بر همکاری، هم‌افزایی و مشارکت مدیران استاندارد با یکدیگر گفت: سازمان استاندارد یک سازمان حاکمیتی و به‌دور از فعالیت‌های سیاسی و جناح‌گرایی است.

پیروز بخت با تأکید بر احترام گذاشتن به نظم حاکم در جهان هستی اشاره کرد: هر خدمت و کالایی که با آن سروکار داریم از استاندارد خاصی برخوردار است، در بیشتر کشور‌های پیشرفته رویکرد فرایند محور حاکم شده درحالی‌که رویکرد کشور ما کالا محور است.

رئیس سازمان ملی استاندارد کشور تأکید کرد: در بسیاری از حوزه‌ها در کشور پیشرفت خوبی داشته‌ایم، اما کشور ما از تقلب در تولید محصولات رنج می‌برد، در همین راستا بسیاری از فعالیت‌های اداره کل استاندارد را روی این مسئله متمرکز کرده‌ایم.

رئیس سازمان ملی استاندارد کشور با بیان نقش سازمان ملی استاندارد کشور در مؤلفه‌های مختلف اقتصادی  عنوان کرد: سه مؤلفه اصلی مرتبط با استاندارد و کیفیت کشور آلمان در زمینه افزایش کیفیت و استانداردسازی بوده است.

وی بیان کرد: خداوند عالم هستی را بر مبنای نظم و قاعده‌ای آفریده درحالی‌که انسان این نظم را از بین برده و برهم زده است، استاندارد می‌تواند تا حدی این بی‌نظمی را به نظم تبدیل کرده و تغییر دهد.

وی با بیان اینکه در حوزه خدمت شهربازی‌ها و زمین‌های بازی و بسیاری از موارد در شورای عالی استاندارد پرداخته می‌شود، ادامه داد: سازمان ملی استاندارد تنها مرجع صدور گواهی حلال شناخته‌شده است.

پیروز بخت قم را پایه‌گذار بسیاری از مباحث در زمینه استاندارد دانست و افزود: توریسم مذهبی یکی از این مقوله‌ها بوده که باید بسیار به آن توجه داشته باشیم.

رئیس سازمان ملی استاندارد کشور بیان کرد: حدود ۳ هزار نفر در سراسر ایران کارشناس و کارمند داریم که درون سازمان در حال کار هستند، همچنین بالغ‌بر ۱۰۰ هزار نفر هم بیرون از سازمان در حال فعالیت هستند؛ هر همکاری که با سازمان انجام شود ثمره آن به مردم شریف ایران برمی‌گردد.

وی با اشاره به کسب رتبه ۲۱ در میان ۱۶۳ کشور در زمینه ایزو گفت: فعالیت‌های خوبی در این سازمان انجام‌شده، اما اطلاع‌رسانی خوبی صورت نگرفته است.

انتهای پیام/ح

کشور از تقلب در تولید محصولات رنج می‌برد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار