روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی نوشت طرح معامله قرن جرد کوشنر، داماد و مشاور ترامپ در بحرین ناکام ماند.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی نوشت طرح معامله قرن جرد کوشنر، داماد و مشاور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در بحرین ناکام ماند.

در این گزارش آمده است: مشاور ارشد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نتوانست حمایت از پیشنهادش به منظور پایان دادن به درگیری بین اسرائیل و فلسطینیان را جلب کند. جرد کوشنر در تلاش برای جلب نظر کشور‌ها از پیشنهاد خود وارد بحرین شد، اما تلاش‌های او خریداری نداشت.

این کنفرانس که قرار بود سبب ارائه راه جدیدی برای پایان دادن به درگیری‌ها بین اسرائیل و فلسطینیان شود در محقق کردن این هدف ناکام ماند. وعده اصلی این نشست در ارتباط با شکوفایی به عنوان یک راه حل پایدار نتوانست دو طرف را جلب کند.

در رام الله و غزه تمایل بسیار کمی به پیشنهاد دولت ترامپ نشان داده شد. حتی در اسرائیل، رسانه‌های محلی این نشست را کم اهمیت نشان دادند که سبب محقق شدن انتظارات نشد.

مبلغ ۵۰ میلیارد دلار وعده داده شده برای تأمین مالی بازسازی سرزمین‌های فلسطینی کمتر از آن بود که با استقبال مقامات در اردن, ​مصر و لبنان مواجه شود و مقامات در بیروت این پیشنهاد را به عنوان یک رشوه بیشرمانه رد کردند.

ارائه مشوق‌های اقتصادی برای ادغام جوامع فلسطینی در منطقه و احیای اقتصاد کرانه باختری و غزه در نبود یک راه حل و بعد سیاسی به عنوان یک موضوع زائد توصیف شد. هیچ کسی در منامه نمی‌خواست درباره مسائل سیاسی صحبت کند.

دولت کنونی آمریکا از حامیان قاطع دستور العمل‌های اسرائیل است و آشکارا فلسطینیان را رد می‌کند، حقیقتی که سبب تحریم یک کارگاه از سوی مقامات فلسطینی شد. جرد کوشنر به عنوان نماینده‌ای وارد منامه شد که می‌تواند اوضاع را تغییر دهد، اما در نهایت نتوانست راه به جایی ببرد. او در سخنان خود گفت ابتکار عمل صلح اعراب که ۱۷ سال پیش توسط ملک عبدالله ارائه شد دیگر معتبر نیست.

اشرف جباری، رئیس شبکه تجاری فلسطینیان در سخنانی گفت: "صراحتا بگویم، ما خواستار ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در سرزمین‌های اشغال شده توسط اسرائیل در سال ۱۹۶۷ هستیم. "

حنان اشراوی، عضو ارشد سازمان آزادی بخش فلسطینی در ارتباط با طرح کوشنر گفت: "این طرح به طور کامل از واقعیت جداست. 

تونی بلر که زمانی رئیس گروه چهارجانبه در یک دهه پیش بود به کوشنر اعلام کرد او باید به اصول مرتبط با ایجاد دو کشور و همچنین ابتکار عمل‌های اقتصادی و سیاسی پایبند باقی بماند. او نتوانست سبب ایجاد یک تعهد شود و این نشست با این وعده به پایان رسید که آنچه که در مرحله بعدی باید رخ دهد باید برای هر دو طرف عادلانه باشد.

بلر گفت: "کاملا احمقانه است اگر بر این باور باشیم که شما می‌توانید بدون توجه به مسائل سیاسی، اقتصادی شکوفا داشته باشید. این موضوع نیز کاملا بی فایده است که فکر کنیم سیاست بدون اقتصاد موثر خواهد بود. "

انتهای پیام/

برچسب ها: خاورمیانه ، آمریکا ، بحرین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار